Header Background day #23

 

رویای تب آلود (جرج آر مارتین) 1

 

نام کتاب: رویای تب آلود

نویسنده: جورج آر مارتین

خلاصه کتاب:

ابنر مارش بعد از غرق شدن کشتی هایش تقریبا ورشکست شده. او که سالها کاپیتان کشتی های باربری و مسافربری بوده ، با پیشنهاد غریبه ای مرموز به نام جاشوا یورگ رو برو میشود. جاشوا به ابنر پیشنهاد شراکتی بزرگ را میدهد. با ثروت جاشوا ، رویای تب آلود ساخته می شود. یک کشتی بزرگ و بسیار مجلل و ابنر مارش کاپیتان کشتی خواهد بود. اما او برای این شراکت شرطی را پذیرفته است که زندگیش را تغییر میدهد.

 

نقد کتاب:

نقد کردن کتابی که اسم مارتین روی آن است بیشتر از آن چیزی که فکرش را بکنید سخت است. مخصوصا که این کتاب نامزد دریافت جایزه رمان سال در سال ۱۹۸۳  و جایزه لوکاس هم بوده است. در هر حال این کتاب آنقدر نزد خوانندگان محبوب بوده که به عنوان یکی از سه اثر خون آشامی تاریخ در کنار کتابهای دراکولای برام استوکر قرار بگیرد. این داستان در کنار روایتی از زندگی خون آشامها، مسیر جاشوا و ابنر را برای تبدیل شدن به دو دوست یا دو دشمن به تصویر می کشد.

 

شخصیت پردازی

بزرگترین مشکل کتاب از نظر من ریتم کند و آرام آن است که می تواند کمی خسته کننده باشد. حوادث کتاب به آرامی در جریان هستند. اما فضاسازی زیبای داستان به حدی هست که شما را مشتاق خواندن کند. اگر بنا بر مقایسه با آثار دیگر نویسنده مانند نغمه آتش و یخ باشد، باید گفت که شخصیت پردازی این کتاب ضعیف تر از آن کتاب است. شاید دلیل این مسئله این باشد که تحول شخصیتهای کتاب نغمه، در چند جلد کتاب صورت گرفته اما رویای تب آلود فقط یک کتاب تک جلدی است و بیشتر مانور نویسنده روی شخصیتهای اصلی کتاب بوده.
اما شخصیتهای فرعی بسیار ساده هستند و گاهی نیاز به پرداختن به شخصیتها احساس می شود.

 

فضا سازی:

بیشتر فضای داستان در داخل کشتی رویای تب آلود است که توصیف هنرمندانه ای از فضای آن صورت گرفته است.بقیه فضاها مانند خانۀ دیمون جولیان یا هتل پلانتز مکانهایی موقتی هستند که نقش کوتاهی در داستان دارند و به قدر کفایت در طول کتاب به آنها پرداخته شده است.

 

با این وجود اگر از خواندن فانتزیهای خون آشامی آبکی خسته شده اید و می خواهید با خون آشام های واقعی تجربه ای داشته باشید ، بر رویای تب آلود سوار شوید تا سفری بر رود تب داشته باشید.

 

قلم نویسنده
فوق‌العاده
شخصیت سازی
فوق‌العاده
فضاسازی
فوق‌العاده
خلاقیت
عالی
سیر داستان
خیلی خوب
نقاط قوت:
  • توصیف ها و فضا سازی عالی
نقاط ضعف:
  • روند کند داستان
کاربرانی که لایک کرده اند:

Tereyon madhatter stronghold Aphrodite H20 suny zareb sara Paradox0003 SMMA1243

جزئیات پست

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

9 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ema
عضو
ema
3 سال قبل

کتابش تو سایت نیست؟ پیداش نمیکنم

reza379
ویرایشگر
3 سال قبل
پاسخ به  ema

نه، این کتاب چاپ‌شده‌ست (فکر کنم با دو ترجمه، مطمئن نیستم)، باید نسخه چاپی رو بخرین.

Paradox0003
عضو
3 سال قبل

این کتاب در ژانر خون آشامی، جزو بهترین هاست. و واقعیت این است که ژانر خون آشامی، ازون ژانر هایی هست که نوشتنش و خوب درآوردنش کار هرکسی نیست.

Paradox0003
عضو
3 سال قبل

روند کند، خیلی اشکال بزرگی نیست، و اصولا رمان، یکمقدار کندتر است روندش نسبت به متون دیگر! و تا حدی، جذابیت داستان اثر کندی را کم می‌کند. البته باز هم این اشکال مطرح است

Hamid
عضو
3 سال قبل

سلام کتاب کامل رو از کجا باید بگیرم ممنون

Paradox0003
عضو
3 سال قبل
پاسخ به  Hamid

من یک سرچ کوتاه کردم. متاسفانه نسخه الکترونیک رو پیدا نکردم. یا باید چاپی اش رو بخرید یا نرم افزار فیدیبو پول بدید.

Paeezhkavari
میهمان
Paeezhkavari
3 سال قبل

به خاطر نویسنده دوست دارم بخونمش

فسیل
عضو
5 سال قبل

داستان انقدر ماهرانه پرداخت شده، خوناشام ها بقدری ماهرانه توصیف شدن که آدم خیلی راحت به عنوان یه چیز واقعی توی داستان می پذیرتشون. به عنوان یه چیز ملموس منطقی. خوناشام های رویای تب آلود کاملا موجه ان.
داستان محشریه.

Nafise
ویرایشگر
5 سال قبل

کتاب زیبایی بود. درسته سیر داستان آرومه ولی داستان پردازی عالی ای داره