Header Background day #19
آگاه‌سازی‌ها
پاک‌کردن همه

اسپم

3 ارسال‌
2 کاربران
52 Reactions
4,908 نمایش‌
Snap
 Snap
(@snap-61682)
Noble Member
عضو شده: 6 سال قبل
ارسال‌: 499
شروع کننده موضوع  

اسپم چیست:زمانی که نامی از اسپم آورده می‌شود همه ما به یاد انبوه ایمیل‌های تبلیغاتی ناخواسته می‌افتیم؛ اکثر اوقات اسپم را تنها با نام ایمیل‌های تبلیغاتی و یا هرزنامه‌ها می‌شناسیم ولی آیا اسپم تنها در همین معنا خلاصه می‌شود؟ قطعاً جواب شما منفی است.

در دنیای اینترنت، سایت‌هایی که کپی کنند مطالب دیگر سایت‌ها هستند - و در حقیقت محتوای تکراری دارند - را با نام سایت اسپم می‌شناسند. مطالب دیگری که شامل این موضوع می‌شوند:

  • ارسال‌های بیهوده نیز شامل این تعریف می‌شود، مانند شکلک خالی، «کلمات تشکر» (ممنون، خوب بود، عالی، جالبه و...)
  • مطالب نامربوط به موضوع اصلی مانند بحث شخصی، کل‌کل، ارسال بی‌ربط و ارسال حاوی کلمات محدود و...


آیا اسپم به انجمن آسیب میزند؟
مهم‌ترین فاکتور یک انجمن، مطالب مفید و دسترسی آسان به صفحات آن می‌باشد. اسپم سبب می‌شود که بانک اطلاعاتی و سرور انجمن سنگین و کند شود و از طرفی اسپم‌های یک موضوع باعث خراب شدن رتبه موضوع در موتور جستجوگر مانند گوگل می‌شود و ارزش مطلب مفید و کار کاربر اصلی را از بین می‌برد. اسپم سبب نارضایتی کاربران می‌شود و به‌طور کلی شاخصه یک انجمن را از همه لحاظ پایین می‌آورد.

به جای اسپم، چه کاری انجام دهیم؟

  • در این انجمن پست‌ها کمترین امتیاز را دارد و در زمان‌های مشخص تمام پست‌های اسپم پاک می‌شوند و این‌گونه پست‌ها نمره منفی برای کاربران به دنبال خواهد داشت، در مقابل پسندیده شدن پست شما امتیاز بیشتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد. به‌عبارتی‌دیگر اگر پست شما 0.5 امتیاز داشته باشد و مطالب شما مفید باشد و ده کاربر پست شما را بپسندند؛ شما 20 امتیاز برای پست خود کسب کرده‌اید.
  • مطالب سایت ها را در سایت کپی نکنید، سعی کنید مقالات مختلف را بررسی و ترکیب کنید و از همه مهمتر یک متن نو و جدید داشته باشید.

می‌خواهم با اسپم مقابله کنم! بیایید اسپم ندهیم!

  • اگر شما نویسنده یک موضوع هستید، از دوستان بخواهید که در موضوع شما اسپم ندهند و چنانچه موضوع شما قابل ادامه و بحث نیست (مانند موضوعات خبری و...) می‌توانید برای جلوگیری از منحرف شدن و کاهش رتبه، از مدیران بخواهید که موضوع را قفل کنند و کاملاً پاک سازی کنند.
  • اگر شما از اعضای انجمن هستید، در صورت مشاهده اسپم، بلافاصله از کلیک گزارش استفاده کنید. دوستان خود را تشویق کنید که اسپم ندهند و به انها لینک این موضوع را ارسال کنید تا دوست شما نیز از این مسئله مطلع شود.
  • اگر شما یک مدیر و مسئول هستید، لازم هست که به دقت با موضوع اسپم برخورد کنید و در بار اول خیلی دوستانه به افرادی که این موضوع را رعایت نمیکنند، تذکر بدهید و سپس اقدام به حذف ارسال های اسپم کنید. حتما لینک این قسمت و قوانین را برای کاربر ارسال کنید.



   
نقل‌قول
lord.1711712
(@lord-1711712)
Famed Member
عضو شده: 6 سال قبل
ارسال‌: 1002
 

دوستان عزیز توجه کنن، اسپم رو قشنگ توضیح میدم تا دوستان راحت تر بفهمن چه پستی اسپمه و از چه چیزی باید دوری کرد:

  • کشیدن کلمات درون پست ها اسپم محسوب میشه.
  • محتوایی نامربوط به تاپیک (که شامل بحث های خارج از موضوع و چت کردن توسط پست ها و ...میشه. حتی بحث درمورد موضوعی مفید در تاپیکی که جای درستش نیست اسپمه! پس در تاپیک مناسب مطالب رو بزارین)
  • استفاده ی بیش از حد استیکر(شکلک های سایت) درون پست ها، به شکلی که بیشتر حجم پست رو تشکیل بده. مثلا یه جمله پست باشه و زیرش ۵۰ تا استیکر اسپمه.
  • پست یک خطی تشکر کردن اسپم محسوب میشه! برای این کار دکمه ی پسندیده قرار داده شده. تکرار این که فصل بعد داستان نویسندگان یا ترجمه های سایت چه زمانی میاد اسپم محسوب میشه.
  • پست هایی که فینگلیش نوشته بشن اسپم به حساب میان.

پ.ن: دوستان! اسپکم زدن مثل آشغال ریختن روی سایته! سایت ما خانه ی ما رو رعایت کنین لطفا :دی


   
پاسخنقل‌قول
lord.1711712
(@lord-1711712)
Famed Member
عضو شده: 6 سال قبل
ارسال‌: 1002
 

آپ موضوع :/


   
پاسخنقل‌قول
اشتراک: