Header Background day #08
آگاه‌سازی‌ها
پاک‌کردن همه

آشنایی با سبک های موسیقی

34 ارسال‌
8 کاربران
68 Reactions
9,977 نمایش‌
milad.m
(@milad-m)
Noble Member
عضو شده: 6 سال قبل
ارسال‌: 544
شروع کننده موضوع  

با سلام خدمت دوستان سبک های مورد علاقه خودتون رو در این جا معرفی کنید موفق باشید :53:
لطفا فقط یک لینک دانلود آهنگ از سبک های معرفی شده گذاشته شود متشکرم :53:

اولین سبک را خودم میگذارم راک

موسیقی راک گونه‌ای موسیقی عامه‌پسند است که در دهه ۵۰ میلادی تحت عنوان راک اند رول شکل گرفت و در دهه ۶۰ و بعدتر به طیف گسترده‌ای از سبک‌های موسیقی، به ویژه در ایالات متحده آمریکا و بریتانیا گسترش یافت.موسیقی راک ریشه در راک اند رول دهه ۴۰ و ۵۰ دارد که خودش شدیداً متأثر از ریتم و بلوز و سبک کانتری است. موسیقی راک تحت تأثیر ژانرهایی نظیر فولک و بلوز است و تأثیراتی از موسیقی جز و کلاسیک را نیز در خود گنجانیده است.
راک اند رول و راکابیلی نفوذ عمده‌ای در موسیقی راک داشتند. نام راک کوتاه شده عبارت راک اند رول است و از فعل to rock در زبان انگلیسی به معنای جنباندن و تکان خوردن می‌آید و در سال ۱۹۶۰ که موسیقی راک انگلیسی توسعه یافت، واژه «موسیقی راک» عمومی و مردمی‌تر شد. از اواخر دهه ۱۹۶۰ میلادی نام راک اند رول صرفاً به موسیقی دهه ۵۰ و ۶۰ اطلاق شده ولی نام راک همچنان به‌عنوان نام فراگیر این گونه (که شامل راک اند رول هم می‌شود) به‌کار می‌رود. موسیقی راک با توسعه و گسترش سبک خود و تداخل با موسیقی انگلیسی و نفوذ آن، و علی‌رغم محدودیت‌ها و شرایط اجتماعی، یک پدیده فرهنگی بین‌المللی شد. موسیقی راک، شامل انواعی از سبک‌های مختلف و متنوع است که از مقبولیت عمومی گسترده‌ای برخوردار هستند.
در دهه شصت میلادی که از آن به عنوان عصر طلایی یا دوره کلاسیک راک یاد می‌شود شماری از سبک‌های زیرمجموعه موسیقی راک پدید آمدند نظیر بلوز راک، فولک راک، کانتری راک، جز- راک فیوژن که بسیاری از آن‌ها سهم بسزایی در گسترش سایکدیلیک راک داشتند که متأثر از جلوه‌های ضدفرهنگی بود. سبک‌های جدیدی که از این جلوه‌ها زاده شدند شامل پراگرسیو راک بود که المان‌های هنری را گسترش می‌داد؛ گلم راک که سبک‌های بصری و نمایشی را پررنگ می‌کرد؛ و زیر شاخه‌های اصلی هوی متال که در عین تنوع بر قدرت صدا و سرعت تأکید داشتند. در نیمه دوم دهه هفتاد پانک راک همزمان با تقویت کردن و به مقابله برخاستن با این گرایش‌ها به تولید شکل نوپا و پرانرژی موسیقی می‌پرداخت که با نقدهای آشکار سیاسی و اجتماعی هویت می‌یافت. پانک با گسترش پی در پی دیگر سبک‌ها که شامل نیو ویو و پست پانک و در نهایت جنبش آلترناتیو راک بود، به دهه هشتاد نفوذ کرد. از دهه نود آلترناتیو راک بر راک غالب شد و خودش به زیر شاخه‌های گرانج، بیت پاپ و آیندی راک تقسیم گشت. بعلاوه سبک‌های فرعی از جمله پاپ پانک و رپ راک و رپ متال از آن تاریخ پدید آمدند و نیز بازنگری تاریخ راک نشان از آن دارد که سبک‌هایی نظیر گاراژ راک/ پست پانک و سینت پاپ در آغاز هزاره جدید جانی دوباره یافتند.

موسیقی راک همچنین نیروی محرکه‌ای برای جنبش‌های فرهنگی و سیاسی بود که منجر به پدید آمدن خرده فرهنگ‌هایی نظیر مدها و راکرها در بریتانیا و هیپی‌ها شد که در دهه شصت در سن فرانسیسکوی ایالات متحده متولد شدند. به طور مشابه در دهه هفتاد فرهنگ پانک خرده فرهنگهای برجسته‌ای نظیر گوث و امو را پایه ریزی کرد.
شاخصهٔ راک ملودی صوتی و آوایی همراه با هارمونی است که توسط گیتار الکتریک، گیتار باس و درامز و اغلب با تأکید روی ضرب‌های قوی پشتیبانی می‌شود. نوعاً، راک، موسیقی آهنگ محور با کسر میزان ۴/۴ و همراهی گروه کر است، هرچند دشوار بتوان موسیقی راک را بواسطه تنوع بیش از حد و ویژگی‌های مشترک موسیقیایی، به طور مشخص توصیف کرد. همانند موسیقی پاپ، شعرها بر مضامین احساسی تأکید دارند، هرچند نشانی طیف گسترده‌ای از سایر زمینه‌ها و اغلب نیز سیاسی و اجتماعی را می‌توان در آن یافت. با تسلط سفیدپوستان بر راک، نوازندگان مرد به عنوان یک عامل مؤثر بر شکل گیری زمینه‌های موسیقی راک شناخته شدند. موسیقی راک در تأکید بر نوازندگی، اجرای زنده و اصالت ایدئولوژی نسبت به موسیقی پاپ در رده بالاتری قرار دارد.
سازهای موسیقی کلیددار، مانند ارگ و پیانو، اغلب در انواع مختلف موسیقی راک مورد استفاده قرار می‌گیرند. در تاریخچهٔ راک و اوایل توسعهٔ این نوع موسیقی، استفاده از سازهای بادی برنجی و چوبی، مانند ساکسوفون، بطور عمومی در بعضی سبک‌ها رایج بودند، اما در سبکهای فرعی جدیدی که از سال ۱۹۹۰ به وجود آمد، کمتر مورد استفاده هستند. موسیقی راک از نظر وسعت زیرشاخه‌ها بسیار گسترده است و از نظر تأثیرات اجتماعی و گستردگی شنوندگانش در بین دیگر سبک‌های موسیقی قابل توجه است.
منبع : ویکی پدیا


   
6019, meyhem.joker2, فرشید and 10 people reacted
نقل‌قول
Michael
(@wingknight)
Noble Member
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌: 487
 

milad.m;13067:
ممنون میکائیل جان بابت سایت و نظرت اما به نظر خودم بهترین سایت راک دی ال هستش چون هم فارسی هم دوستان راحت تر می تونند آهنگ پیداکنند و درمورد اون نظری که دادی ، نوشته ها هم باید قابل منبع با شه که همه این ها منبع شون ویکی پدیا هستش تا دوستان فکر نکنند از خودم در آوردم و گذاشتم اینجا .باز هم ممنون :53:

درسته فارسی باشه خیلی عالی ولی خوب بستگی داره در چه وسعتی باشه
درمورد منبع هم که برات جداگونه پیغام گذاشتم
و البته باور کن خوشحال میشم خودت بنویسی اگه درک بالایی از موسقی داری و میتونی از خودت سبک هارو به گونه ی متفاوتی تعریف کنی خوشحالم میشم


   
milad.m reacted
پاسخنقل‌قول
milad.m
(@milad-m)
Noble Member
عضو شده: 6 سال قبل
ارسال‌: 544
شروع کننده موضوع  

موسیقی نیو اِیج یا عصر جدید یا عصر نو یکی از سبک‌های شناخته‌شدهٔ موسیقی است که هدفش الهام‌بخشی هنری، ایجاد آرامش روحی و مثبت‌اندیشی می‌باشد. شنوندگان این سبک موسیقی معمولاً از آن برای یوگا، مراقبه، مطالعه، مهار استرس، و یا ایجاد فضای آرامش‌بخش استفاده می‌کنند. این نوع موسیقی مرتبط با جنبش عصر جدید و همچنین محیط زیست گرایی دانسته می‌شود. هارمونی‌ها در موسیقی نیو ایج از نت‌های تکرارشونده بم - که عموماً از واریاسیون‌های مختلف یک الگو بدست می‌آیند - ساخته می‌شوند. در بسیاری از نمونه‌های این نوع موسیقی صداهای ضبط شده از طبیعت (همچون صدای پرندگان، آب، باران و غیره) در ابتدای قطعه، و یا در طول قطعه، بکار گرفته شده است.

در حوزهٔ موسیقی نیو ایج نمونه‌های گوناگونی - هم از موسیقی الکترونیک و هم از موسیقی آکوستیک - بوجود آمده است. در موسیقی الکترونیک از نت‌های ممتد سینث پد و در موسیقی آکوستیک سازهایی از قبیل پیانو، فلوت، گیتار آکوستیک و برخی سازهای شرقی بکار گرفته می‌شوند. اگرچه استفاده از صدای انسان در این سبک موسیقی در آغاز معمول نبود، اما با تکامل این موسیقی استفاده از خواننده، بخصوص برای اجرای آواهایی از بومیان آمریکا، سانسکریت، و تبتی رایج‌تر شد.
موسیقی‌دانان متعددی از سبک‌های گوناگون بر موسیقی نیو ایج تاثیرگذار بوده‌اند. در سال ۱۹۷۳ آلبوم زنگ‌های لوله‌ای اثر مایک اولدفیلد یکی از اولین آلبوم‌هایی بود که به عنوان نمونه‌ای از موسیقی نیو ایج شناخته شد. در سال ۱۹۷۵ مجموعهٔ طیف اثر استیون هالپرن از آثاری بود که نقش کلیدی در راه‌اندازی جنبش موسیقی نیو ایج ایفا نمود. تا سال ۱۹۸۹ بیش از ۱۵۰ شرکت ضبط مستقل وجود داشت که آثار موسیقی نیو ایج را منتشر می‌کردند.

تاریحچه
موسیقی‌دانان متعددی از سبک‌های گوناگون - همچون موسیقی فولک، مینیمال، الکترونیک و جاز - بر موسیقی نیو ایج تاثیرگذار بوده‌اند. طی دههٔ ۱۹۷۰ سبک‌ها و ترکیب‌های مختلفی از موسیقی نیو ایج الکترونیک، تجربی و آکوستیک بوجود آمدند که شامل موسیقی آسیایی مانند کیتارو و یلو مجیک ارکسترا نیز هست.
از آلبوم مجموعهٔ طیف اثر استیون هالپرن که در سال ۱۹۷۵ منتشر شد معمولاً به عنوان اثری که باعث راه‌اندازی جنبش موسیقی نیو ایج شد یاد می‌شود. در آغاز، نیو ایج عموماً توسط شرکت‌های مستقل تولید و فروخته می‌شد. آلبوم‌های نیو ایج در فروشگاه‌های غیرموسیقایی مانند کتابفروشی‌ها، کادوفروشی‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی سالم فروش قابل توجهی داشتند. نمونهٔ مهم دیگر از آلبوم‌های اولیهٔ نیو ایج، موسیقی فیلم مستند زندگی اسرارآمیز گیاهان اثر موسیقی‌دان آر اند بیاستیوی واندر است که در سال ۱۹۷۹ به عنوان اولبن آلبوم نیو ایج که بصورت دیجیتال ضبط شده بود، منتشر گردید. در سال ۱۹۸۱ شرکت Tower Records واقع در مانیتین ویو در کالبفرنیا یک ردهٔ جدید برای موسیقی نیو ایج به کاتالوگ انواع موسیقی خود اضافه کرد. تا سال ۱۹۸۵ بسیاری از شرکت‌های ضبط مستقل و همچنین فروشگاه‌های زنجیره‌ای بخش‌هایی را به موسیقی نیو ایج اختصاص دادند. همچنین شرکت‌های عمده ضبط - چه از طریق خریدن امتیاز شرکت‌های کوچک و چه از طریق عقد قرارداد با هنرمندان این سبک همچون کیتارو - به تدریج به این موسیقی روی می‌آوردند.
تا سال ۱۹۸۹ اقبال به این موسیقی نیو ایج در آمریکا به حدی رسید که بیش از ۱۵۰ شرکت مستقل آثاری در این سبک موسیقی منتشر می‌کردند، صدها ایستگاه رادیویی آن را پخش می‌کردند، و بیش از چهل توزیع‌کنندهٔ عمده به فروش و توزیع آثار این سبک مبادرت ورزیدند.

تعاریف
از آن‌جا که سازهای مختلفی، اعم از آکوستیک، الکترونیک، و یا حتی ترکیب هر دو در موسیقی نیو ایج بکار گرفته می‌شود، تعاریف این سبک مبتنی بر سازهای بکار گرفته شده در آن نمی‌باشند، بلکه این سبک موسیقی را معمولاً به واسطهٔ تاثیر آن بر احساس شنونده تعریف می‌کنند. هنرمندان نیو ایج - چه در تک‌نوازی و چه در اجراهای گروهی - از سازهای موسیقی کلاسیک اعم از پیانو، گیتار آکوستیک، فلوت و چنگ، یا سازهای موسیقی الکترونیک، و یا حتی سازهای شرقی از قبیل سی‌تار، طبلا و تامبورا استفاده نموده‌اند.

بخش‌هایی از موسیقی نیو ایج دارای همپوشانی قابل توجه با سایر سبک‌های موسیقی از قبیل امبینت، کلاسیک، جاز، الکترونیکا، و چیل‌اوت می‌باشند. برای موسیقی نیو ایج معمولاً یکی از دو تعریف زیر ارائه می‌شود:

  • موسیقی‌ای که به منظور استفاده در مدیتیشن و یا دیگر مراسم معنوی از قبیل یوگا، چاکرا و طب جایگزین ساخته می‌شود. از جمله هنرمندان برجسته‌‌ای که هدف خود از ساختن موسیقی نیو ایج را استفاده در مدیتیشن عنوان می‌کنند می‌توان به استیون هالپرن، پل هورن، و دین ایونسن اشاره کرد.
  • موسیقی‌ای که فروشگاه‌های موسیقی آن را در بخش نیو ایج می‌گذارند. با توجه به تنوع گستردهٔ آثاری که شرکت‌های ضبط و فروشگاه‌های موسیقی در این رده موسیقی می‌گنجانند، به نظر می‌رسد چنین تعریفی بیشتر یک تعریف عمل‌گرایانه باشد. این تعریف بیشتر شامل آثاری می‌شود که به‌راحتی زیر عنوان سایر سبک‌های شناخته شده و جاافتاده قرار نمی‌گیرند، در عین حال شامل برخی از انواع شناخته شدهٔ موسیقی از قبیل ورلدبیت و گیتار فلامنکو می‌باشد. این تعریف همچنین موسیقی نیو ایج معنوی (تعریف اول) را به عنوان یک زیر مجموعه در بر می‌گیرد. بعضی فروشگاه‌ها این نوع موسیقی را به زیرگروه‌هایی از قبیل «صدای طبیعت»، «پیانو»، «آواها» و غیره تقسیم می‌کنند. آمازون علاوه بر این زیرسبک‌های «سلتیک»، «مدیتیشن»، و «آرامش»، و آی‌تیونزاستور زیرسبک‌های «طبیعت»، «محیط زیست»، «تمدد»، و «سفر» را به رده‌بندی انواع موسیقی خود اضافه کرده‌اند. لیست وبسایت آلمانی سیلنزیو، دارای حدود هفتاد زیرسبک برای موسیقی نیو ایج است.


موسیقی سازی معاصر
عنوان «موسیقی سازی معاصر» را می‌توان به آثار هنرمندانی مانند دیوید لانز که در موسیقی خود از سازهای الکترونیک استفاده نمی‌کنند اطلاق کرد. به همین ترتیب پیانیست‌هایی مانند یانی و برادلی جوزف نیز از این عنوان استفاده می‌کنند، اگرچه هر دوی آن‌ها از کیبورد برای اضافه کردن صداهای ارکستری در موسیقی خود استفاده می‌کنند. یانی بین سبک موسیقی نیو ایج و جنبش معنوی نیو ایج تفاوت قائل می‌شود.
موسیقی سازی معاصر بزرگسالان
این عنوان توسط استیون هالپرن در نشریهٔ صدای نیو ایج ژوئن ۱۹۹۹ به عنوان یک عنوان کلی برای تمام آثاری که توسط فروشگاه‌های موسیقی زیر عنوان نیو ایج قرار می‌گیرند، اما واضحاً ماهیت نیو ایج معنوی ندارند پیشنهاد شد.

هنرمندان تاثیرگذار و تم‌های نیو‌ ایج
طی سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۳ موسیقی‌دانان آلمانی از جمله ادگار فروزه، هولگار زوکی، و اشرا مجموعه‌ای از آثار را با استفاده از صداها و اصوات تجربی (با بکارگیری سینث‌سایزر، سازهای آکوستیک و الکترونیک) منتشر کردند که از آن‌ها تحت عنوان کراوت‌راک یاد می‌شود. این تجربیات تبدیل به زیربنای مهمی برای سبک‌های موسیقی امبینت و نیو ایج شدند. اوخر دههٔ ۹۱۷۰ تجربیات برایان اینو در موسیقی امبینت زمینهٔ شکل‌گیری موسیقی نیو ایج در کارهای دیگرانی همچون رابرت فریپ را بیش از پیش فراهم نمود.

در سال ۱۹۷۳ آلبوم نامتعارف زنگ‌های لوله‌ای در سبک پراگرسیو راک اثر مایک اولدفیلد یکی از اولین آلبوم‌هایی بود که به عنوان نمونه‌ای از موسیقی نیو ایج شناخته شد. نمونه‌های برجسته دیگر شامل موسیقی الکترونیک، موسیقی کلاسیک، موسیقی محلی، و موسیقی ملل می‌باشند. می‌توان از مینی‌مالیسم در کارهای تری ریلی و استیو رایش، و همچنین الگوهای تکرارشونده در موسیقی تونی کونارد و لامونت یونگ، به عنوان عوامل موثر بر شکل‌گیری موسیقی نیو ایج یاد کرد. عامل دیگر مرتبط با پیدایش موسیقی نیو‌ ایج را می‌توان رجعت برخی از موسیقی‌دانان به آواهای گرگوری (سرودهای مذهبی مسیحی) در نیمهٔ دوم قرن بیستم دانست. اکنون موسیقی نیو‌ ایج از این نوع موسیقی کاملاً منشعب شده است و آواهای «معنوی» به زبان‌های باستانی از قبیل سانسکریت، لاتین، و عبری را نیز در بر می‌گیرد. می‌توان از کریشنا داس، دیوا پرمال، باگاوان داس، و سناتم کور به عنوان هنرمندان شناخته شدهٔ این نوع موسیقی نام برد.

از تک‌نوازی‌های کیث جارت، رالف تونر، و لایل میز که همگی توسط ئی‌ سی‌ ام منتشر شده‌اند نیز به عنوان آثار مهم و تاثیرگذار موسیقی نیو‌ ایج یاد می‌شود. همچنین آثار ویلیام اکرمن، الکس دگراسی، جرج وینستون، و مایکل هجز که توسط شرکت ویندام هیل منتشر شدند نیو ایج به شمار می‌رفتند.
برخی از تم‌های محبوب در موسیقی ایج عبارتند از فضا و کیهان، پیرامون و طبیعت، سلامتی، هماهنگی با خود و جهان، رویاها، و سفر ذهن و روح. اسامی آلبوم‌ها و قطعات نیو ایج نیز معمولاً عناوینی گویا هستند:‌ ماه‌های شبان اثر انیا، مستقیم تا شکارچی (صورت فلکی) اثر کیتارو، لمس ابرها اثر سیمبیوسیس، و یک نفس عمیق اثر برادلی جوزف.

- - - - - - - - - به دلیل ارسال پشت سر هم پست ها ادغام شدند - - - - - - - - -

wingknight;13068:
درسته فارسی باشه خیلی عالی ولی خوب بستگی داره در چه وسعتی باشه
درمورد منبع هم که برات جداگونه پیغام گذاشتم
و البته باور کن خوشحال میشم خودت بنویسی اگه درک بالایی از موسقی داری و میتونی از خودت سبک هارو به گونه ی متفاوتی تعریف کنی خوشحالم میشم

راستی من فقط متال رو بلدم توضیح بدم بقیه سبک ها رو فقط اسمش هاشون رو مید ونم و سازهاشون :40:
تاریخ و این هاشون رو نمیدونم که خودم توضیح بدم ممنون میکائیل جان . :53:


   
پاسخنقل‌قول
milad.m
(@milad-m)
Noble Member
عضو شده: 6 سال قبل
ارسال‌: 544
شروع کننده موضوع  

موسیقی متال مسیحی (به انگلیسی: Christian Metal) سبکی هوی متال است که بیشتر در آمریکا و کانادا و برخی دیگر کشورهای دیگر غربی رواج دارد.

در این نوع موسیقی، وجه تمایز عمدتا روی خود موسیقی نیست، بلکه روی محتویات و لیرکس‌های آن می‌باشد.
وجه مشخصهدر موسیقی متال مسیحی، غالبا تمرکز روی لیرکس‌هایی است که در مدح مسیح و تثلیث و دیگر نمادهای دین مسیحیت می‌باشد. بطور نمونه، گروه متال مسیحی پی.او.دی. در ترانه Alive خطاب به پروردگار می‌گوید:
Every day is a new day, I'm thankful for every breath I take

هر روز روز تازه‌ایست، شاکر هر نَفَسی‌ام که می‌کِشم
I wont take it for granted, So I learn from my mistakes
این را سبک نمی‌شمارم، و از خطاهای گذشته‌ام عبرت می‌گیرم.

So I trust in love, You have given me peace of mind
پس من به عشق معتقدم، ای تویی که به من آرامش خاطر دادی

I feel so alive, for the very first time, I cant deny you.
برای اولین بار چه احساس زندگانی می‌کنم، و وجود ترا نمی‌توانم انکار کنم.

Now that I know you, I could never turn my back away
حال که شناختمت، دیگر نتوانم پشت به تو کردن

Now that I see you, I believe, no matter what they say
حال که دیدمت، ایمان دارم، مهم نیست که بقیه چه بگویند

- - - - - - - - - به دلیل ارسال پشت سر هم پست ها ادغام شدند - - - - - - - - -

سرود کریسمس (به انگلیسی: A Christmas Carol) نام یک کتاب ادبی است که توسط چارلز دیکنز، نویسندهٔ اهل بریتانیا نوشته شده‌است. این کتاب یکی از آثار ادبی برجستهٔ جهان است. این کتاب در کریسمس سال 1843 زمانی که دیکنز نویسنده نامی شده بود به چاپ رسید.در این کتاب شخصیت اصلی یعنی اسکروج که مردی ثروتمند ولی خسیس وسنگدل است به کمک روح دوستش مارلی وسه روح کریسمس متحول می شود. او پس از دیدن رنج مرم تبدیل به مردی سخی میشود که همگان او را دوست دارند.

- - - - - - - - - به دلیل ارسال پشت سر هم پست ها ادغام شدند - - - - - - - - -

اسید جاز یا اسید جَز (به انگلیسی: Acid jazz) که با نام کلاب جَز (به انگلیسی: Club jazz) نیز شناخته شده است، یک سبک موسیقی است که از آمیختن عناصر سبک‌های جاز، سول، فانک، دیسکو و هیپ هاپ بوجود آمده است. اسید جز ریشه در باشگاه‌های لندن در اواسط دههٔ ۱۹۸۰ و جنبش «گرووِ کمیاب» دارد که به ایالات متحده، اروپای شرقی و برزیل نیز گسترش پیدا کرد. جنبش‌های بزرگ این سبک شامل برند نیو هویز، اینکاگنیتو و یواس ۳ از بریتانیا و ترایب کلد کوئست، باکشات لوفانک و دیجیتال پلنتز از ایالات متحده بود. برخاستن موسیقی باشگاهی الکترونیک در اواسط تا اواخر دههٔ ۱۹۹۰ باعث کاهش علاقه به اسید جز شد و نهایتاً در قرن ۲۱ این جنبش به عنوان یک سبک موسیقی بسیار کمرنگ شد. بسیاری از آثاری که ممکن است با عنوان اسید جز از آن‌ها یاد شده باشد، امروزه در قالب جز فانک، نیو سول یا جز رپ دیده می‌شوند.

- - - - - - - - - به دلیل ارسال پشت سر هم پست ها ادغام شدند - - - - - - - - -

موسیقی اَمبینت (به انگلیسی: Ambient music) گونه‌ای از موسیقی برآمده از آثار هنرمندان سینث‌پاپتجربی دههٔ ۱۹۷۰ میلادی مانند کرافت‌ورک و برایان اینو -که مبنای موسیقی‌اش استفاده از سینث‌سایزر بود- و فضای خلسه‌آور تکنوهای رقص دههٔ ۱۹۸۰ میلادی است. در موسیقی اَمبینت بیش از آن‌که به ترانه‌سُرایی و آهنگسازی اهمیت داده شود به عنصر «تکرار» و یک‌پارچگی بافت صداها توجه می‌شود.

آثار هنرمندان موسیقی کلاسیک/آوانگارد مانند اریک ساتی و کلود دبوسی نیز تاثیر مهمی در بسط ساختار موسیقی اَمبینت داشتند. مفهومی که ساتی از نوشتن قطعه‌های ساده برای تکنوازی پیانو یا اجرا توسط نوازندگان محدود در نظر داشت، همجنسی شگفت‌آوری با تعریف اِنو از موسیقی اَمبینت دارد: «ایجاد فضای خوشایند موسیقایی که صداها به‌جای این‌که به زور محیط را احاطه کنند، به شیوه‌ای دلپذیر در آن پراکنده شده‌اند.»
اَمبینت در سال‌های آغازین دههٔ ۱۹۹۰ میلادی و به لطف آثار گروه‌هایی مانند The Orb و هنرمندانی هم‌چون افکس توئین محبوبیت پیدا کرد.
واژهٔ اَمبینت اولین بار توسط برایان اِنو و پس از آن‌که به‌علت حادثه‌ای مجبور شد مدتی را در بستر بیماری سپری کند، برای اشاره به این سبک موسیقی استفاده شد. از میان ساخته‌های او آلبوم Ambient 1: Music for Airports ‏(۱۹۷۸) به ترویج موسیقی اَمبینت کمک شایانی کرد.

سبک‌های در هم آمیختهامبینت دابامبینت داب (به انگلیسی: Ambient dub) عبارت است از سبکی که از در هم آمیختن سبکهای داب بوجود آمده است. این سبک توسط کینگ تابی و دیگر هنرمندان جامائیکائی که از موسیقی امبینت-الکترونیکای مورد علاقهٔ دی‌جی‌ها استفاده می‌کردند ابداع شد و با فرودها، پژواک‌ها، برابرسازی (اکولیزاسیون) و افکت‌های روان گردان الکترونیک به تکامل رسید. این سبک همچنین شامل تکنیک‌های لایه بندی است و المان‌های موسیقی نقاط مختلف جهان را با باس‌های عمیق و اصوات هارمونیک در هم آمیخته است.
سایبینتسایبینت (به انگلیسی: Psybient) (که با نام‌های «امبینت گوآ»، «سایچیل» و «سایداب» نیز شناخته شده است) کوتاه شدهٔ عبارت «سایکدلیک امبینت»، یک سبک موسیقی الکترونیک است که دربردارندهٔ عناصری از سایکدلیک ترنس، امبینت، دان تمپو، داب، موسیقی بومی و موسیقی عصر نو است.تمپوی این سبک دو برابر آهسته‌تر از سایکدلیک ترنس است (عموماً کمتر از ۱۱۰ ضرب در دقیقه)، همراه با ریتمی که کمتر مشخص است. سایبینت همچنین دارای پایه و اساس ریتمیک آهسته‌ای است و ممکن است از عناصر موسیقی امبینت سود برده و برای دست‌یابی به یک صدای روان‌گردان ویژه، با استفاده از عوامل مختلف و بسیاری تصفیه و بازنگری شود.
سایبینت می‌تواند شامل لایه‌های الکترونیک، سازهای سنّتی، تاکتیک‌های آواز قدیمی و عناصر آواز مراقبه‌ای باشد. بیشتر وقت‌ها در این سبک صداهای الکترونیک با سازهای بومی و مدرن، صداهای کیهانی تولید شده بوسیلهٔ کیبوردها و «موسیقی صدای فرعی» ترکیب شده‌اند. این موسیقی معمولاً در «اتاق‌های کسب آرامش» و مناطقی در جشنواره‌های موسیقی (غالباً در جشنواره‌های موسیقی ترنس و مهمانی‌های بزرگ) پخش می‌شود. سایبینت بعضی وقت‌ها در مراقبه‌های دسته‌جمعی و تشریفات مذهبی (بعنوان مثال برای موسیقی پس‌زمینهٔ تمرین‌های یوگا و چی کونگ) نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از نمایندگان قابل ذکر این سبک، می‌توان به هالوسینوژن و بلوتک اشاره کرد.


   
پاسخنقل‌قول
mehr
 mehr
(@mehr)
Noble Member
عضو شده: 6 سال قبل
ارسال‌: 839
 

ذکر منبع زیر پست هاتون فراموش نشه.

- - - - - - - - - به دلیل ارسال پشت سر هم پست ها ادغام شدند - - - - - - - - -

نمونه های آهنگ ها رو در پست خودش بذارید. و یکی کافیه.
@MAMmad

اگه میلاد نمی تونه،بهش کمک کن این تاپیک مرتب بشه. هیچ پستی بدون هماهنگی با صاحب تاپیک پاک نشه!


   
پاسخنقل‌قول
صفحه 3 / 3
اشتراک: