Header Background day #08
آگاه‌سازی‌ها
پاک‌کردن همه

آشنایی با سبک های موسیقی

34 ارسال‌
8 کاربران
68 Reactions
9,977 نمایش‌
milad.m
(@milad-m)
Noble Member
عضو شده: 6 سال قبل
ارسال‌: 544
شروع کننده موضوع  

با سلام خدمت دوستان سبک های مورد علاقه خودتون رو در این جا معرفی کنید موفق باشید :53:
لطفا فقط یک لینک دانلود آهنگ از سبک های معرفی شده گذاشته شود متشکرم :53:

اولین سبک را خودم میگذارم راک

موسیقی راک گونه‌ای موسیقی عامه‌پسند است که در دهه ۵۰ میلادی تحت عنوان راک اند رول شکل گرفت و در دهه ۶۰ و بعدتر به طیف گسترده‌ای از سبک‌های موسیقی، به ویژه در ایالات متحده آمریکا و بریتانیا گسترش یافت.موسیقی راک ریشه در راک اند رول دهه ۴۰ و ۵۰ دارد که خودش شدیداً متأثر از ریتم و بلوز و سبک کانتری است. موسیقی راک تحت تأثیر ژانرهایی نظیر فولک و بلوز است و تأثیراتی از موسیقی جز و کلاسیک را نیز در خود گنجانیده است.
راک اند رول و راکابیلی نفوذ عمده‌ای در موسیقی راک داشتند. نام راک کوتاه شده عبارت راک اند رول است و از فعل to rock در زبان انگلیسی به معنای جنباندن و تکان خوردن می‌آید و در سال ۱۹۶۰ که موسیقی راک انگلیسی توسعه یافت، واژه «موسیقی راک» عمومی و مردمی‌تر شد. از اواخر دهه ۱۹۶۰ میلادی نام راک اند رول صرفاً به موسیقی دهه ۵۰ و ۶۰ اطلاق شده ولی نام راک همچنان به‌عنوان نام فراگیر این گونه (که شامل راک اند رول هم می‌شود) به‌کار می‌رود. موسیقی راک با توسعه و گسترش سبک خود و تداخل با موسیقی انگلیسی و نفوذ آن، و علی‌رغم محدودیت‌ها و شرایط اجتماعی، یک پدیده فرهنگی بین‌المللی شد. موسیقی راک، شامل انواعی از سبک‌های مختلف و متنوع است که از مقبولیت عمومی گسترده‌ای برخوردار هستند.
در دهه شصت میلادی که از آن به عنوان عصر طلایی یا دوره کلاسیک راک یاد می‌شود شماری از سبک‌های زیرمجموعه موسیقی راک پدید آمدند نظیر بلوز راک، فولک راک، کانتری راک، جز- راک فیوژن که بسیاری از آن‌ها سهم بسزایی در گسترش سایکدیلیک راک داشتند که متأثر از جلوه‌های ضدفرهنگی بود. سبک‌های جدیدی که از این جلوه‌ها زاده شدند شامل پراگرسیو راک بود که المان‌های هنری را گسترش می‌داد؛ گلم راک که سبک‌های بصری و نمایشی را پررنگ می‌کرد؛ و زیر شاخه‌های اصلی هوی متال که در عین تنوع بر قدرت صدا و سرعت تأکید داشتند. در نیمه دوم دهه هفتاد پانک راک همزمان با تقویت کردن و به مقابله برخاستن با این گرایش‌ها به تولید شکل نوپا و پرانرژی موسیقی می‌پرداخت که با نقدهای آشکار سیاسی و اجتماعی هویت می‌یافت. پانک با گسترش پی در پی دیگر سبک‌ها که شامل نیو ویو و پست پانک و در نهایت جنبش آلترناتیو راک بود، به دهه هشتاد نفوذ کرد. از دهه نود آلترناتیو راک بر راک غالب شد و خودش به زیر شاخه‌های گرانج، بیت پاپ و آیندی راک تقسیم گشت. بعلاوه سبک‌های فرعی از جمله پاپ پانک و رپ راک و رپ متال از آن تاریخ پدید آمدند و نیز بازنگری تاریخ راک نشان از آن دارد که سبک‌هایی نظیر گاراژ راک/ پست پانک و سینت پاپ در آغاز هزاره جدید جانی دوباره یافتند.

موسیقی راک همچنین نیروی محرکه‌ای برای جنبش‌های فرهنگی و سیاسی بود که منجر به پدید آمدن خرده فرهنگ‌هایی نظیر مدها و راکرها در بریتانیا و هیپی‌ها شد که در دهه شصت در سن فرانسیسکوی ایالات متحده متولد شدند. به طور مشابه در دهه هفتاد فرهنگ پانک خرده فرهنگهای برجسته‌ای نظیر گوث و امو را پایه ریزی کرد.
شاخصهٔ راک ملودی صوتی و آوایی همراه با هارمونی است که توسط گیتار الکتریک، گیتار باس و درامز و اغلب با تأکید روی ضرب‌های قوی پشتیبانی می‌شود. نوعاً، راک، موسیقی آهنگ محور با کسر میزان ۴/۴ و همراهی گروه کر است، هرچند دشوار بتوان موسیقی راک را بواسطه تنوع بیش از حد و ویژگی‌های مشترک موسیقیایی، به طور مشخص توصیف کرد. همانند موسیقی پاپ، شعرها بر مضامین احساسی تأکید دارند، هرچند نشانی طیف گسترده‌ای از سایر زمینه‌ها و اغلب نیز سیاسی و اجتماعی را می‌توان در آن یافت. با تسلط سفیدپوستان بر راک، نوازندگان مرد به عنوان یک عامل مؤثر بر شکل گیری زمینه‌های موسیقی راک شناخته شدند. موسیقی راک در تأکید بر نوازندگی، اجرای زنده و اصالت ایدئولوژی نسبت به موسیقی پاپ در رده بالاتری قرار دارد.
سازهای موسیقی کلیددار، مانند ارگ و پیانو، اغلب در انواع مختلف موسیقی راک مورد استفاده قرار می‌گیرند. در تاریخچهٔ راک و اوایل توسعهٔ این نوع موسیقی، استفاده از سازهای بادی برنجی و چوبی، مانند ساکسوفون، بطور عمومی در بعضی سبک‌ها رایج بودند، اما در سبکهای فرعی جدیدی که از سال ۱۹۹۰ به وجود آمد، کمتر مورد استفاده هستند. موسیقی راک از نظر وسعت زیرشاخه‌ها بسیار گسترده است و از نظر تأثیرات اجتماعی و گستردگی شنوندگانش در بین دیگر سبک‌های موسیقی قابل توجه است.
منبع : ویکی پدیا


   
6019, meyhem.joker2, فرشید and 10 people reacted
نقل‌قول
milad.m
(@milad-m)
Noble Member
عضو شده: 6 سال قبل
ارسال‌: 544
شروع کننده موضوع  

موسیقی سنتی
موسیقی سنتی ایرانی
، شامل دستگاه‌ها، نغمه‌ها، و آوازها، از هزاران سال پیش از میلاد مسیح تا به امروز سینه به سینه در متن مردم ایران جریان داشته، و آنچه دل‌نشین‌تر، ساده‌تر و قابل‌فهم تر بوده‌است امروز در دسترس است، بخش بزرگی از
آسیای میانه، افغانستان، پاکستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، و یونان متأثر از این موسیقی است و هرکدام به سهم خود تأثیراتی در شکل گیری این موسیقی داشته‌اند، از موسیقی‌دان‌ها یا به عبارتی نوازندگان موسیقی در ایران باستان می‌توان به «باربد» و «نکیسا» و «رامتین» اشاره کرد.

ردیف

اثری از کمال‌الملک

نوشتار اصلی: ردیف (موسیقی)
موسیقی ردیف دستگاهی امروز ایران از دورهٔ آقا علی‌اکبر فراهانی (نوازندهٔ تار دورهٔ ناصرالدین شاه) باقی‌مانده‌است. آقا علی اکبر فراهانی به‌واسطهٔ میرزا تقی خان فراهانی (امیر کبیر) برای نشر موسیقی ایرانی به دربار دعوت شد. سپس این موسیقی توسط آقا غلامحسین (برادر زاده آقا علی‌اکبر) به دو پسر علی‌اکبرخان به نام‌های میرزا حسینقلی و میرزا عبدالله، آموخته شد و آنچه از موسیقی باستانی ایران امروزه مورد استفاده‌تر و معروف‌تر است، دسته‌بندی موسیقی توسط این دو استاد در قالب مجموعه نواخته‌ها و آموزش هایشان است که به نام «ردیف موسیقی» نامیده می‌شود.
ردیف در واقع مجموعه‌ای از مثال‌های ملودیک در موسیقی ایرانی است که تقریباً با واژهٔ رپرتوار در موسیقی غربی هم‌معنی است. یک مجموعهٔ ردیف، مجموعه مثال‌هایی موسیقایی از هر کدام از گوشه‌های یک دستگاه‌است که بیانگر نسبت نت‌های مورد استفاده در آن گوشه و حال و هوای احساسی آن است.
گردآوری و تدوین ردیف به شکل امروزی از اواخر سلسلهٔ زند و اوایل سلسلهٔ قاجار آغاز شده‌است. یعنی در اوایل دورهٔ قاجار سیستم مقامی موسیقی ایرانی تبدیل به سیستم ردیف دستگاهی شد و جای مقام‌های چندگانه را هفت دستگاه و پنج آواز گرفت.
از اولین راویان ردیف می‌توان به خاندان فراهانی یعنی آقا علی اکبر فراهانی - میرزا عبدالله - آقاحسینقلی و... اشاره کرد. ردیف‌هایی که اکنون موجودند شامل ردیف میرزا عبدالله، ردیف آقاحسینقلی، ردیف ابوالحسن صبا، ردیف عالی علی اکبر شهنازی، ردیف موسی معروفی، ردیف دوامی، ردیف طاهرزاده (که شیوه او توسط نورعلی خان برومند بصورت ردیف گردآوری شد)، ردیف محمود کریمی، ردیف سعید هرمزی، ردیف مرتضی نی‌داوود و... هستند.نیازمند منبع] امروزه، ردیف میرزا عبدالله، ردیف صبا، ردیف شهنازی و دوامی کاربری بیشتری دارند و بیشتر در مکاتب درس موسیقی آموزش داده می‌شوند.نیازمند منبع]
دستگاه

نوشتار اصلی: دستگاه (موسیقی)
هر دستگاه موسیقی ایرانی، توالی‌ای از پرده‌های مختلف موسیقی ایرانی است که انتخاب آن توالی حس و شور خاصی را به شنونده انتقال می‌دهد. هر دستگاه از تعداد بسیاری گوشه موسیقی تشکیل شده‌است و معمولاً بدین شیوه ارائه می‌شود که از درآمد دستگاه آغاز می‌کنند، به گوشهٔ اوج یا مخالف دستگاه در میانهٔ ارائه کار می‌رسند، سپس با فرود به گوشه‌های پایانی و ارائهٔ تصنیف و سپس رِنگی اجرای خود را به پایان می‌رسانند. موسیقی سنتی ایران شامل هفت دستگاه و پنج آواز است. هفت دستگاه ردیف موسیقی سنتی ایرانی عبارت‌اند از:

آواز

آواز معمولاً قسمتی از دستگاه مورد نظر است که می‌توان آنرا دستگاه فرعی نامید. آواز از نظرفواصل با دستگاه مورد نظر یکسان یا شبیه بوده و می‌تواند شاهد و یا ایست متفاوتی داشته باشد. به‌طور مثال آواز دشتی از متعلقات دستگاه شور و از درجه پنجم آن بوده و به عنوان مثال اگر شور سل را در نظر بگیریم، دارای نت شاهد و ایست ((ر)) می‌باشد. بدین ترتیب در آواز شور ملودی با حفظ فواصل دستگاه شور روی نت ((ر)) گردش می‌کند و در نهایت روی همان نت می‌ایستد. به‌طور کلی هر آواز پس از ایست موقت روی ایست خودش، روی ایست دستگاه اصلی (در این‌جا شور) باز می‌گردد. آوازهای متعلق به دستگاه موسیقی ایرانی ۵تا هستند و عبارت‌اند از:

سازها


   
Makizy and Anobis reacted
پاسخنقل‌قول
Anobis
(@anobis)
Famed Member
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌: 994
 

دانلود كليپ رقص هيپ هاپ فوق العاده
همراه با يك آهنگ زيباي هيپ هاپ
نام: come on dancer-hip hop.mp4
لینک دانلود مستقیم: دریافت
حجم: 14.2 مگابایت

- - - - - - - - - به دلیل ارسال پشت سر هم پست ها ادغام شدند - - - - - - - - -

دانلود آهنگ swan lake
در سبك كلاسيك
نام: swan lake.mp4
لینک دانلود مستقیم: دریافت
حجم: 1.23 مگابایت
-----------------------------------
دریاچه قو

تالارگفتمان 1

دریاچه قو یکی از مشهورترین و پرنمایش‌ترین باله‌های جهان است. پیوتر ایلیچ چایکوفسکی این باله را در سال ۱۸۷۶ میلادی نوشت و یک سال بعد در سال ۱۸۷۷ برای اولین بار اجرا شد. چایکوفسکی از آهنگ‌سازان برجسته باله‌است و نمایش‌های زیبای خفته (۱۸۸۹) و فندق‌شکن (۱۸۹۲) از دیگر کارهای اوست. باله دریاچه قو نخستین‌بار در سال ۱۸۷۷ در تالار بولشوی به روی صحنه رفت.

تاریخچه اختلاف‌های زیادی درباره ریشهٔ داستان دریاچه قو وجود دارد. از دیرباز در هر دو فرهنگ غرب و شرق، قو از نشانه‌های زیبایی و زنانگی بوده‌است، بسیاری معتقدند این داستان در طول زمان و به تدریج تکامل یافته و سرانجام نمونه درخشانی از آن توسط چایکوفسکی عرضه شده‌است.
داستان تالارگفتمان 2

در نسخه کلاسیک، نمایش با جشن تولد ۲۱ سالگی شاهزاده سیگفرید (Siegfried) شروع می‌شود. در این سن شاهزاده باید کسی را به همسری برگزیند، در حالی که شاهزاده مردد و بیم‌ناک به کنار دریاچه‌ای پناه می‌برد، متوجه قوی بسیار زیبایی می‌شود که توسط دسته‌ای دیگر از قوها احاطه شده. در گرگ و میش غروب آفتاب ملکه قوها به زنی زیبا به نام اودت (Odette) تبدیل می‌شود. شاهزاده می‌فهمد جادوگری شیطانی به نام وان راثبارت (Von Rothbart) اودت و دخترکان ندیمه او را به قوهایی تبدیل کرده که تنها در طول شب می‌توانند به صورت انسان درآیند و دریاچه نیز در حقیقت چیزی جز اشک چشم پدران و مادران دخترکان ندیمه نیست.
اودت به شاهزاده می‌گوید که تنها اگر مردی که قلبی پاک دارد به او ابراز عشق کند طلسم باطل خواهد شد، اما پیش از آنکه شاهزاده بتواند عشق خود را آشکار کند جادوگر بدطینت ظاهر می‌شود و او کسی جز یکی از اساتید و پیش‌کسوتان شاهزاده جوان نیست. جادوگر فرمان می‌دهد قوها در دریاچه به رقص آیند و بدین ترتیب مانع تماس اودت و شاهزاده می‌شود.
روز بعد مادر شاهزاده به او دستور می‌دهد عروسی انتخاب کند، اگرچه شاهزاده در ابتدا قادر به انتخاب نیست اما جادوگر با طلسمی دیگر دختر خود، ادیل (Odile) را به ظاهر اودت درمی‌آورد و شاهزاده عشق خود را به او ابراز می‌کند. اودت واقعی که در جایی مخفی شده و شاهد این صحنه‌است اندوهناک به سمت دریاچه می‌دود، واکنش او شاهزاده را متوجه فریب جادوگر می‌کند و در پی اودت روان می‌شود.
تالارگفتمان 3

اجرای باله دریاچه قو در ۱۹۰۱ در تالار بولشوی مسکو

درحالیکه اودت و ندیمه‌گانش اندوهگین در دریاچه شناورند شاهزاده حیله جادوگر را برای او توضیح می‌دهد و اودت او را می‌بخشد اما جادوگر سوگند و ابراز عشق شاهزاده به دخترش را یادآوری می‌کند. شاهزاده و اودت دست در دست هم وارد دریاچه می‌شوند، طلسم باطل می‌شود و قوهای ندیمه به انسان تبدیل می‌شوند، ندیمه‌ها جادوگر و دخترش را به دریاچه پرتاب می‌کنند و آنها در آب غرق می‌شوند. گروه ندیمه‌ها در کنار دریاچه روح شاهزاده و اودت را می‌بینند که از دریاچه خارج شده و به سمت بهشت پرواز می‌کنند.
داستان اولیه دریاچه قو بارها تغییر یافته، نسخه ایوانفِ گروه باله نیویورک بدل به نسخه استاندارد مدرن شده‌است، در این نسخه ابراز عشق شاهزاده به دختر جادوگر خیانت به اودت محسوب شده و باعث جاودان شدن طلسم اودت می‌شود، در نسخه‌های آمریکایی پس از جاودان شدن طلسم، اودت ناراحت و اندوهگین خود را به داخل آب پرتاب می‌کند و شاهزاده عاشق از پس او در آب می‌پرد. این فداکاری و عشق خالص باعث شکست جادوگر و باطل شدن طلسم می‌شود، ندیمه‌ها به انسان تبدیل می‌شوند و روح شاهزاده و اودت به سمت بهشت پرواز می‌کند. در اجرای گروه‌های چینی و روسی معمولاً عشق بین اودت و شاهزاده آنقدر قوی است که جادوگر را شکست می‌دهد و اودت تبدیل به انسان می‌شود.
اگرچه اجرای اولیه دریاچه قو توسط گروه باله روسیه و چایکوفسکی به علت ضعف اجرا انتقاد منتقدین را برانگیخت، امروزه این نمایش یکی از شناخته‌شده‌ترین نمایش‌ها در ستایش عشق و زیبایی محسوب می‌شود. برداشت‌های زیادی از دریاچه قو نیز به صورت فیلم، انیمیشن، نمایش‌های روی یخ، ادبیات، موسیقی و بازی‌های مختلف ارائه شده‌است.


   
reza379 and milad.m reacted
پاسخنقل‌قول
milad.m
(@milad-m)
Noble Member
عضو شده: 6 سال قبل
ارسال‌: 544
شروع کننده موضوع  

موسیقی کانتری
(به
انگلیسی: Country music) سبکی موسیقی محلی در آمریکا است که به صورت بسیار گسترده در بسیاری از ایالت‌ها نواخته شده و طرفداران بسیاری نیز دارد. موسیقی کانتری در ایران تا سالهای اخیر آنچنان شناخته شده نبود، اما در سالهای اخیر تعداد افرادی که این سبک را میشناسند یا در آن فعالیت میکنند رو به افزایش است. به گزارش مجله موسیقی ملودی (به انگلیسی: Melodymag) پیشگام موسیقی کانتری در ایران گروه دریم روورز ,(به انگلیسی: Dream Rovers) میباشد که در سال 2007 در تهران توسط عرفان رضایت بخش (به انگلیسی: Erfan Rezayatbakhsh) تاسیس شد. موفق ترین ها در این سبک تیلور سویفت و تیم مک‌گرا هستند. هرساله مراسم هایی مانند American Country Music Awards و Country Music Awards برگزار میشود. از آلات اصلی این سبک می‌توان به گیتار لپ استیل بانجو، ویلن، گیتار و هارمونیکا (سازدهنی) اشاره نمود.

- - - - - - - - - به دلیل ارسال پشت سر هم پست ها ادغام شدند - - - - - - - - -

بوسا نوا (Bossa Nova) نوعی جاز برزیلی است. بنیان‌گذاران آن را آنتونیو کارلوس ژوبیم, استن گتز, ژوآئو ژیلبرتو و آسترود ژیلبرتو تشکیل می‌دهند.
بوسا نوا کلمه‌ای به زبان پرتغالی و به معنی "گرایش نو" می‌باشد. بوسا نوا ترکیبی با کلام از موسیقی سامبا و جز است. این سبک طرفداران بسیاری در میان موسیقی سازان جوانان و دانشجویان پیدا کرد. اگر چه این سبک فقط مدت ۶ سال فعال بود اما توانست قطعات ارزشمندی به گسترهٔ موسیقی جاز اعطا کند.
ریشه‌ها و تاریخاین گونه موسیقی در حقیقت نوع تحول یافته، پیچیده تر اما با ضرب کمتر از موسیقی سامبا می‌باشد.

موسیقی رقص الکترونیک (به انگلیسی: Electronic dance music) (به اختصار EDM) نوعی موسیقی الکترونیک است که در ابتدا برای استفاده در باشگاه شبانه و یا محیط‌هایی که برای سرگرمی از رقص استفاده می‌شد٬ بوجود آمد. این موسیقی بطور وسیع برای استفاده توسط دی‌جی ایجاد شد.

- - - - - - - - - به دلیل ارسال پشت سر هم پست ها ادغام شدند - - - - - - - - -

جاز تلفیقی، جاز فیوژن یا جَز فیوژن (به انگلیسی: Jazz fusion) نام سبکی از جاز است که در آن سعی در تلفیق بعضی انواع دیگر موسیقی (راک، ریتم اند بلوز و ...) با تکنیک‌های جاز می‌شود.
رپ راک (به انگلیسی: Rap rock) یکی از سبک‌های موسیقی است که از تلفیق موسیقی رپ و موسیقی راک ایجاد شده است. لینکین پارک جزو خوانندگانی است که از این سبک در آثارش استفاده می‌کند.


   
پاسخنقل‌قول
Anobis
(@anobis)
Famed Member
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌: 994
 

ميلاد ميشه بيشتر براي هركدوم كه ميزاري توضيح بدي


   
milad.m reacted
پاسخنقل‌قول
milad.m
(@milad-m)
Noble Member
عضو شده: 6 سال قبل
ارسال‌: 544
شروع کننده موضوع  

آهنگ هوی متال از گزوه Black sabbath
http://s6.picofile.com/file/8200911526/Black_Sabbath_War_Pigs.mp3.html

- - - - - - - - - به دلیل ارسال پشت سر هم پست ها ادغام شدند - - - - - - - - -

سبک : Groove Metal / Thrash Metal / Metalcore / Death Metal
http://trainbit.com/files/2565961884/Lamb_of_God_-_Embers_ft._Chino_Moreno.mp3

- - - - - - - - - به دلیل ارسال پشت سر هم پست ها ادغام شدند - - - - - - - - -

سبک : Doom Metal / Death/Doom / Gothic Metal
http://s.2.upera.co/5605/2pl855ddd05b5f12f/My+Dying+Bride+-+And+My+Father+Left+Forever+%28Single%29+2015.rar

- - - - - - - - - به دلیل ارسال پشت سر هم پست ها ادغام شدند - - - - - - - - -

  • بهترین گروه بلک متال
  • نام بند : Behemoth
  • سبک : Death Metal / Blackened Death Metal / Black Metal

حیف از دستش بدید :53:
http://www.rodfile.com/5q3e8xgqa5k5

- - - - - - - - - به دلیل ارسال پشت سر هم پست ها ادغام شدند - - - - - - - - -

این هم سبک متال و نو متال ایرانی گروه هتک
http://www.mediafire.com/download/9aqwm354bbxdqwb/HATK_____RadioRock.ir_____.zip

- - - - - - - - - به دلیل ارسال پشت سر هم پست ها ادغام شدند - - - - - - - - -

دوستان اگه بخوام کل سبک های متال رو اینجا بگذارم یک چند صفحه ای میشه پس در همین چند آهنگ خلاصش می کنم :53:


   
Anobis reacted
پاسخنقل‌قول
لینک دانلود
(@linkdownload)
Noble Member
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌: 952
 

دوستان این هم یک اهنگ فوقالعاده از رضا یزدانی که از سایت خودش برداشتم
کمی بروید پایین و اهنگ چکه نور رو خواسسستید دان کنید
البته این لینکو اقا میلاد از یه جا دیگه دادن: http://dl.pop-music.ir/music/1393/Shahrivar/Reza%20Yazdani%20-%20Khate%20Vizheh.mp3
اینم دانلودایی که خود ایشون گذاشتند
http://www.rezayazdani.ir/fa/downloads
توجه سبک این اهنگ راکه


   
Matin.m and milad.m reacted
پاسخنقل‌قول
milad.m
(@milad-m)
Noble Member
عضو شده: 6 سال قبل
ارسال‌: 544

   
Matin.m and Anobis reacted
پاسخنقل‌قول
Anobis
(@anobis)
Famed Member
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌: 994
 

نام آهنگ نام خواننده(يا آهنگ ساز) نوع آهنگ لينك دريافت
Good bye Avril pop دریافت
ادامه ها ديانا pop دریافت
عجب صبري خدادارد ستار jazz دریافت
Violin Sonata 5 Spring بتهوون كلاسيك دریافت
Smooth Criminal خواننده مايكل جكسون(اين نسخه بي كلام است) راك دریافت
Fade Shim TM Bax rap دریافت
--------------- marvin gaye ft meghan trainor dance دریافت
تو اي پري يادم نمياد اسم خواننده رو سنتي ايران دریافت
love-story فرانسيس لاي رمنس دریافت

   
milad.m reacted
پاسخنقل‌قول
milad.m
(@milad-m)
Noble Member
عضو شده: 6 سال قبل
ارسال‌: 544
شروع کننده موضوع  

نیو متال (به انگلیسی: Nu Metal) زیر شاخه ای از موسیقی متال است که عناصر رپ ، هیپ هاپ ، فانک و گرانج با آن در آمیخته است. از طرفی دیگر بعضی از گروه های نیو متال مانند گروه کورن خود را زیر مجموعه موسیقی متال نمی دانند.

ریشه‌های سبکی هوی متال، رپ,گرانج
ریشه‌های فرهنگی اوایل دهه ی نود ، آمریکا
سازهای موسیقی ارگ، گیتار، گیتار بیس، درامز
محبوبیت عمومی اواخر نود و اوایل دوهزار

- - - - - - - - - به دلیل ارسال پشت سر هم پست ها ادغام شدند - - - - - - - - -

موسیقی فولک


موسیقی فولک سبکی از موسیقی هست که قدمت زیادی داره و در گذشته بیشتر محبوب قشر فقیر و سطح پایین جامعه محسوب میشد.میشه اسم سبک فولک رو سبک محلی هم گذاشت.یا سبک روستایی.به خصوص که همیشه پدران این سبک از فقیران روستا ها بودند.فولک سینه به سینه از نسلی به نسل دیگه انتقال پیدا میکرده و آموزش آکادمیکی برای فولک وجود نداشته.البته الان این سبک یک سبک رسمی شناخته شده و توجه موسیقی دادنان بزرگ و حرفه ای رو به خودش جلب کرده.هر کشور یا شاید هر شهرو روستای یک کشور میتواند موسیقی فولک خود را داشته باشد.

فولک علاوه بر این که به تنهایی موزیک گوش نوازی هستن،ترکیب اون با سبک های دیگه ای مثل کلاسیک،پاپ،متال و گاها سمفونی ها هم جالب و گوش نواز میشه.

اصلی ترین سازی که در فولک جدید یا نئو فولک (Neo-Folk) استفاده میشود گیتار آکوستیک است که گیتاریست با چنگ زدن روی سیم ها صدا زیبایی به گوشمان میرساند و صدای چنگ ها واضح به گوش میرسه.گاها دو گیتاریست با یکدیگر همنوازی میکنند.در فولک از ویالون،سازهای ضربی،و هرگونه ساز محلی استفاده میشود.چه سازهای بومی که شاید نامشان ثبت نشده باشد،چه ساز های ایرانی مثل کمانچه،عود و سه تار و .... که به زیبایی با فولکه غربی تلفیق میشوند.از هنرمندان برجسته ی فولک ایران میشه از شهاب طلوعی عزیز نام برد که کارش رو در خارج از کشور ادامه میده و همکاری های زیادی با هرمندان غربی داشته و سازهای ایرانی رو به دنیا به وسیله ی این سبک از موسیقی معرفی کرده.

درون مایه های فولک میتونه خیلی متنوع باشه،از مرگ و زندگی و تولد گرفته تا ستایش زیبایی های طبیعت و حتی سیاسی .البته موسیقی فولک به همون مقدار که با خواننده همراه هست به همون اندازه بی کلام هم هست.

برای آشنایی بیشتر با این سبک یک آلبوم رو معرفی میکنم بهتون که پیشنهاد میکنم حتما دانلود کنید.هم حجمش مناسبه و هم کیفیت خوبی داره و هم تعداد ترک هاش زیاده.برای دوستانی که مطمن نیستن دانلود کنن یا نه یک ترک از همین آلبوم رو هم برای امتحان میذارم.
لازمه بگم که این آلبوم صرفا فولک نیست،بلکه در سبک های Neo-Folk و Dark Folk هست و بی کلام.و به خاطر وجود دارک فولک این آلبوم فضای تاریکی داره.فضای تاریک که با آهنگ های بومی و فولک مدرن ترکیب شده و بعضی جاها شما رو یاد شوالیه های نروژ میندازه و بعضی جاها حس میکنید توی یک جنگل هستید و ..... . دارک بودن این آلبوم رو دلیلی برای دارک بودن فولک ندونید.فولک با دارک فولک متفاوته.

- - - - - - - - - به دلیل ارسال پشت سر هم پست ها ادغام شدند - - - - - - - - -

فولک متال (به انگلیسی: Folk metal) یکی از گونه‌های موسیقی هوی متال است که در دههٔ ۹۰ میلادی در اروپا گسترش یافت. این گونهٔ موسیقی همان‌طور که از نام‌اش پیداست ترکیبی از هوی متال و عناصر موسیقی فولک است که شامل استفاده از سازهای موسیقی فولک و آواز خواندن به آن شیوه در قطعات متال است.

اولین گروهی که موسیقی فولک را با قطعات متال درهم آمیخت گروه انگلیسی اسکای‌کلد بود. آلبوم آغازین آن‌ها با نام پسران خیره‌سر مام زمین در سال ۱۹۹۱ منتشر شد. پس از آن و تا سال‌های میانی دههٔ ۹۰ گروه‌های دیگری در مناطق مختلف اروپا و اسرائیل به فولک متال روی آوردند. در این میان، گروه ایرلندی Cruachan، گروه اسرائیلی ارفند لند و گروه آلمانی ساب‌وی تو سالی هرکدام پیش‌قراول گونه‌های متنوع فولک متال بر حسب بن‌مایهٔ موسیقایی مناطق مختلف شدند و زیرشاخه‌های سلتیک متال، اورینتال متال و مدیوال متال را پدید آوردند.

با وجود گروه‌های مختلف که از مناطق و اقوام گوناگون به این ژانر جدید پرداختند، فولک متال آن‌چنان که باید فراگیر نشد و تا اواخر دههٔ ۹۰ میلادی کم‌تر شناخته شده بود. در سال‌های آغازین قرن بیست و یک، فولک متال بالاخره به جایگاهی که شایسته‌اش بود دست یافت. از حرکت‌های مثال‌زدنی این دوره می‌توان از گروه‌های فنلاندی مانند فین‌ترول، انسیفروم، کرپیکلانی، توریساس و مون‌سارو نام برد.
از مشخصه‌های بارز فولک متال تنوع این گونهٔ موسیقی است و گروه‌های مختلف این ژانر هرکدام به سبک و سیاق خودشان ترکیب‌هایی متنوع از هوی متال و موسیقی فولک را ارائه می‌کنند. گسترهٔ وسیعی از سازهای موسیقی عامیانه توسط گروه‌هایی که در برخی موارد بیش از ۶ عضو برای نواختن قطعه‌ها دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این میان گروه‌هایی هم هستند که به‌جای به‌کار گرفتن نوازندگان متعدد از کیبورد برای شبیه‌سازی نوای سازهای آکوستیک استفاده می‌کنند. در متن آهنگ‌های فولک متال اغلب به مضامینی مانند باورهای پیشا ترسایی(مسیحی)، طبیعت، خیال‌پردازی، اساطیر و تاریخ پرداخته می‌شود.

- - - - - - - - - به دلیل ارسال پشت سر هم پست ها ادغام شدند - - - - - - - - -

موسیقی رقص (به انگلیسی: Dance music) نوعی موسیقی است که برای همراهی و کمک به رقص ساخته می‌شود. این موسیقی می‌تواند یک قطعه کامل موسیقی و یا بخشی از یک تنظیم بلندتر باشد. از نظر اجرا به دو دسته موسیفی رقص زنده و موسیقی رقص ضبط‌شده تقسیم‌بندی می‌شوند.

- - - - - - - - - به دلیل ارسال پشت سر هم پست ها ادغام شدند - - - - - - - - -

فولک راک یا راک بومی یا راک مردمی (به انگلیسی Folk rock)، ترکیبی از سبک‌های راک و فولک است که در اواسط دهه ۶۰ و در ایالات متحده و بریتانیا ایجاد شد. از پیشگامان این سبک گروه موسیقی بایرد است که در ابتدا آهنگ‌های باب دیلن را می‌نواختند.

در ترکیه این سبک با نام آناتولی راک شناخته می‌شود. از مشهورترین‌های این سبک در ترکیه می‌توان از جم کاراجا ،باریش مانجو، هالوک لونت، کراچ، شبنم فراح وباریش اکارسو نام برد. در آذربایجان دو گروه یوخو و راست در این سبک فعال بوده‌اند.
اما در ایران قبل از انقلاب کورش یغمایی مشهورترین چهره در این سبک بوده که آثار زیادی از این هنرمند به جا مانده که یکی از مشهورترین آنها گل یخ است.


   
Matin.m and Anobis reacted
پاسخنقل‌قول
Anobis
(@anobis)
Famed Member
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌: 994
 

نام آهنگ نام خواننده يا آهنگ ساز نوع لينك دزيافت
On wings of song Mendelssohn اپرا دریافت
Flight of the Bumblebee Rimsky-Korsakov ---- دریافت
You are like a flower Schumann اپرا دریافت
Four Seasons Spring Vivaldi كلاسيك دریافت

   
milad.m reacted
پاسخنقل‌قول
mehr
 mehr
(@mehr)
Noble Member
عضو شده: 6 سال قبل
ارسال‌: 839
 

فكر كنم يه نمونه براي هر نوع موسيقي كافيه! بعد مثال ها رو تو پست خودش بذاريد!


   
milad.m and Matin.m reacted
پاسخنقل‌قول
carlian20112
(@carlian20112)
Noble Member
عضو شده: 6 سال قبل
ارسال‌: 638
 

بهتره که هر نمونه توی پست خودش باشه و اینکه بیش از حد یک نوع سبک توضیح ندین این جوری باعث گیج شدن میشه


   
milad.m reacted
پاسخنقل‌قول
milad.m
(@milad-m)
Noble Member
عضو شده: 6 سال قبل
ارسال‌: 544
شروع کننده موضوع  

mehr;13014:
فكر كنم يه نمونه براي هر نوع موسيقي كافيه! بعد مثال ها رو تو پست خودش بذاريد!

بانو به بزرگی خودتون ببخشید خودمون هم گیج شدیم ، چشم یک کاریش می کنم ولی مثال های خوبی گذاشتیم حیف پاک بشن ! :20:

- - - - - - - - - به دلیل ارسال پشت سر هم پست ها ادغام شدند - - - - - - - - -

nafise;13033:
بهتره که هر نمونه توی پست خودش باشه و اینکه بیش از حد یک نوع سبک توضیح ندین این جوری باعث گیج شدن میشه

نفیسه عزیز این ها همشون بر خودش یک سبک جدا و چیز تکراری گذاشته نشده هنوز خلاصه شدشون گذاشته شده باز هم ممنون که نظر گذاشتی :105:


   
Matin.m reacted
پاسخنقل‌قول
Michael
(@wingknight)
Noble Member
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌: 487
 

سلام
خسته نباشید به همگی
ممنون بابت معرفی
منم میخواستم یه سایت بگم برای علاقه مندان به متال و زیر شاخه هاش البته اگه دوست دارن و همچنین حال خوندن
اینم لینک سایت
و البته سعی کنین از گداشتن لینک آهنگ پرهیز کنید ولی اگه هم نمونه میخوایین بزارین همونجور که مهرنوش خانوم گفت یکی بسه
بازم ممنون


   
Matin.m and milad.m reacted
پاسخنقل‌قول
milad.m
(@milad-m)
Noble Member
عضو شده: 6 سال قبل
ارسال‌: 544
شروع کننده موضوع  

wingknight;13061:
سلام
خسته نباشید به همگی
ممنون بابت معرفی
منم میخواستم یه سایت بگم برای علاقه مندان به متال و زیر شاخه هاش البته اگه دوست دارن و همچنین حال خوندن
اینم لینک سایت
و البته سعی کنین از گداشتن لینک آهنگ پرهیز کنید ولی اگه هم نمونه میخوایین بزارین همونجور که مهرنوش خانوم گفت یکی بسه
بازم ممنون

ممنون میکائیل جان بابت سایت و نظرت اما به نظر خودم بهترین سایت راک دی ال هستش چون هم فارسی هم دوستان راحت تر می تونند آهنگ پیداکنند و درمورد اون نظری که دادی ، نوشته ها هم باید قابل منبع با شه که همه این ها منبع شون ویکی پدیا هستش تا دوستان فکر نکنند از خودم در آوردم و گذاشتم اینجا .باز هم ممنون :53:


   
Matin.m and Matin.m reacted
پاسخنقل‌قول
صفحه 2 / 3
اشتراک: