Header Background day #29

The Saliva Tree and Other Strange Growths

نویسنده: برایان آلدیس
مجموعه: ثبت نشده
زبان اصلی: انگلیسی
لینک کتاب در انجمن زندگی پیشتاز
سال چاپ اولیه: 1966
بازدید‌ها: 1.9K
امتیاز گودریدرز: 3.5 (رأی 370)
امتیاز منتقدین: - (رای 0 منتقد)
امتیاز کاربران: - (رای 0 کاربر)

خلاصه و توضیحات

خلاصه کتاب مزرعه نفرین شده:

برایان آلدین معتقد است رمان های علمی – تخیلی می توانند مثل رمان های قرن 19 کهنه و قدیمی باشند. با این حال شیوه غریب و زیبای او در نگارش داستان های علمی – تخیلی باعث شد تا این نوع داستان نویسی، بار دیگر به عنوان بخشی از ادبیات مدرن احیا شود.
او در همین داستان ( مزرعه نفرین شده ) که برنده ی جایزه ی نبولا (معتبرترین جایزه ی داستان های علمی تخیلی) شده است، به قرن 19 بازمیگردد. حوادث این داستان، در مزرعه کوچکی حوالی شهر کاترسال در انگلیس رخ می دهد. مهمان هایی ناخوانده از دنیای دیگر در مزرعه اطراق می کنند و همین اقامت به فاجعه ای تبدیل می شود.
گریگوری رولز قهرمان داستان سعی دارد معما را حل کند و دنیا را از فاجعه ای قریب الوقوع نجات دهد. آیا او موفق می شود؟
برایان آلدیس در این داستان که نوعی بین کهنه و نو و مهجور و مدرن است، دِین خود را نیز به نویسنده معروف داستان های علمی – تخیلی قرن 19، هربرت جورج ولز ادا می کند.

Summary and description [From GoodReads]

Brian Aldiss marked the centenary year of H G Wells' birth with this ingenious novella combining comedy, terror and, intriguingly, late nineteenth-century period charm. In a sleepy East Anglian town we meet Bruce Fox and Gregory Rolles - two young men who have sworn to Think Large in order to distinguish themselves from the masses of Cottersall. When a meteor lands in the pond of a local farm, Gregory seeks the advice of Mr Wells. Nine short stories complete the collection, including the highly autobiographical 'Girl and Robot With Flowers', which was taken up as a seminal story demarcating the new SF from the old.

درباره نویسنده

برایان آلدیس 2

برایان آلدیس

برایان ویلسون آلدیس از بزرگترین نویسندگان داستان‌های علمی ـ تخیلی در قرن بیستم بود که با آثار گوناگون و ارزشمند ادبی که منتشر کرد، بارها و بارها استادی خود را در این نوع از روایتگری به اثبات رساند. دارندهٔ «نشان سلطنتی انگلستان» (OBE) و نویسندهٔ جریان اصلی و سبک علمی-تخیلی بود وی که از هواداران و تحت تأثیر  […]
مشاهده بیوگرافیِ برایان آلدیس

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فایل‌های این کتاب

مزرعه ی نفرین شده

برایان آلدین معتقد است رمان های علمی – تخیلی می توانند مثل رمان های قرن ۱۹ کهنه و قدیمی باشند. با این حال شیوه غریب و زیبای او در نگارش داستان های علمی – تخیلی باعث شد تا این نوع داستان نویسی، بار دیگر به عنوان بخشی از ادبیات مدرن احیا شود.

او در همین داستان ( مزرعه نفرین شده ) که برنده ی جایزه ی نبولا ( معتبر ترین جایزه ی داستان های علمی تخیلی ) شده است، به قرن ۱۹ بازمیگردد. حوادث این داستان، در مزرعه کوچکی حوالی شهر کاترسال در انگلیس رخ می دهد. مهمان هایی ناخوانده از دنیای دیگر در مزرعه اطراق می کنند و همین اقامت به فاجعه ای تبدیل می شود.
گریگوری رولز قهرمان داستان سعی دارد معما را حل کند و دنیا را از فاجعه ای قریب الوقوع نجات دهد. آیا او موفق می شود؟
برایان آلدیس در این داستان که نوعی بین کهنه و نو و مهجور و مدرن است، دِین خود را نیز به نویسنده معروف داستان های علمی – تخیلی قرن ۱۹، هربرت جورج ولز ادا می کند.

  • زبان فایل: پارسی
  • فرمت فایل: pdf
  • تعداد صفحات: 60
  • منتشرکننده:
  • تعداد دانلود: 9 کاربر
  • حجم فایل: 1.84 MB
  • نام فایل: 9c4lejfbhtrbrac7n8z.pdf
  • تاریخ انتشار: 1397/06/24

نقدها

متاسفانه برای این کتاب تا به حال نقدی ثبت نشده است.

نقل‌قول‌ها

متاسفانه برای این کتاب تا به حال نقل‌قولی ثبت نشده است.
تاریخ انتشار: 1395/05/12
فرستنده: BookPioneer
دسته بندی‌ها:
لینک کوتاه: https://bkpr.ir/841