Header Background day #19
آگاه‌سازی‌ها
پاک‌کردن همه

5 درس شگفت انگیز توسط جوکر

17 ارسال‌
9 کاربران
32 Reactions
12.6 K نمایش‌
Lady Joker
(@lady-joker)
Noble Member
عضو شده: 6 سال قبل
ارسال‌: 547
شروع کننده موضوع  

شاید باورتون نشه ولی شخصیت جوکر شاید یکی از معدود ویلین هایی باشه که درس زندگی به آدم میده. پس بهترِ زاویه ی دیدتون رو یکم به سمت راست منحرف کنید و حالا از این چشم انداز به جوکر و درسهایی که میده نگاه کنین!

5 درس شگفت انگیزی که جوکر به ما می آموزد :

1- جوکر عمل میکنه ( I just do things) : جوکر حرف نمی زنه بلکه عمل می کنه . به همین آسونی. چند نفر از ما تو زندگی روزمره مون می گیم که می خوایم " این کارو بکنیم ، اون کارو انجام بدیم،حالا یا بعدا یا شایدم فردا پس فردا انجامش دادیم "؟!خب برای جوکر فردایی وجود نداره. اون هرکاری که می خواد انجام بده ، همین حالا انجامش میده. اگر از جوکر بپرسی ، زمان چه موقعه س ؟ میگه همین حالا ! حالا موقعشه. پس صرف نظر از کارهایی که اون انجام میده ، باید به طریقه ی انجام دادن کاراش توجه کرد و همین باعث میشه که ازش درس بگیریم. ما نباید یه جا بشنیم و زمان رو هدر بدیم و به این فکر کنیم که چه زمان و چطور کارامون رو انجام بدیم . پس از همین حالا، زمان رو هدر ندید. ما "کارها رو انجام میدیم" درست مثه جوکر.

2- مردم هر جور که در مورد جوکر فکر می کنند به خودشون مربوطه : جوکر آخرین فردیه که در مورد حرکاتش نگرانه! او مثل یه دلقک لباس میپوشه اما نکته این نیست.کاری که جوکر انجام میده برای مردم و عموم انجام نمیده.
اون نمیخواد که مردم فکر کنن که او بدترین فرد توی شهر بلکه اون میدونه که بدترین فرد توی شهره. انگیزه تنها چیزیه که جوکر بهش نیاز داره و تا وقتی که نفرت و انتقاد وجود داره جوکر نمیتونه بی تفاوت باشه.
اگر ما تنها نوع سرسختی ای که جوکر داشت را در خود پرورش بدیم، اونوقت به اینکه دیگران در مورد ما احساس خوبی دارن یا نه نیازی نداریم یا خودمون رو دست کم نمیگیریم چون انتقاد پذیریم.
در این صورت زندگی هم آسون تر میشه. جوکر اهمیتی نمیده که مردم در موردش چی فکر میکنن چون مردم تنها سلاحشون فکر کردنه و عمل نمیکنن

3- مسئله پول نیست : برای جوکر ، پول چیزی نیست مگر تکه کاغذی که عکس رئیس جمهورهای مرده روش چاپ شده. منظورم این نیست که پول مهم نیست و براش ارزشی قائل نباشیم، پول و ثروت مهم هست اما همه چیز نیست. نکته ای که باید فهمید اینه که جوکر دنبال پول و مقام و ثروت و شهرت و قدرت و این جور چیزا نیست. انگیزه و هدف اون چیزای مادی نیست. درسته تو دنیایی که پول و ثروت قدرت به حساب میاد هدف و انگیزه ی جوکر رو هم کسی نمی فهمه. اما وقتی تو روی ثروت تمرکز نکنی بلکه روی کاری تمرکز کنی که بهش علاقه داری و سعی کنی در انجامش نهایت تلاشت رو بکنی و به بهترین وجه ممکن اون رو به سرانجام برسونی، پول و ثروت هم به سمتت سرازیر میشن. درست مثل جمله ای که جوکر میگه : "It's not about money, It's About sending a message"

4- قدرت بدنی تنها قدرتی نیست که داریم : اگه توجه کرده باشید جوکر بزرگترین فرد توی شهر نیست. حقیقت اینه که نیازی نداری بزرگترین و قوی ترین(از نظر بدنی) فرد باشی تا قدرتمندتر باشی. در عین حال هم نیازی نیست که باهوشترین فرد باشی تا بتونی بهترین شغلهای موجود در دنیا رو مال خودت کنی. فقط نیاز هست به اندازه ی کافی باهوش باشی. جوکر هم به همین طریق روی کاری که انجام میده تسلط داره. اون از همه ی قابلیتهای ذهنیش کمال استفاده رو می کنه انگار که مسترمایند هست. همه ی ما هم می تونیم زندگیمون رو اینطور پیش ببریم. نقاط قوتمون رو بشناسیم و از تمرکز روی نقط ضعفامون دست بر داریم. باید قبول کرد که هر فردی که شما در زندگی باهاش ملاقات دارین می تونه در کاری یا چیزی از شما بهتر باشه.

5- اون عاشق کاریه که انجام میده: ساده و واضح. به همین خاطره که جوکر در کارش بهترینه. اهمیتی نداره که شما یه کاری رو چقدر خوب انجام بدین وقتی که بهش عشق نداشته باشین، هرگز نمی تونین در اون بهترین باشین. جوکر عاشق کاراییه که انجام میده. پس مهمترین کاری که می تونین انجام بدین اینه که کارایی که عاشقشون هستین رو پیدا کنین و انجامش بدید چون ازش لذت می برید. واقعا خوشاینده وقتی مردم رو ببینی که دارن با عشق کاراشون رو انجام میدن. اینطور باعث میشه دنیا مکان بهتری برای زندگی باشه.


   
نقل‌قول
MelowRis
(@melowris)
Trusted Member
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 37
 

zahrachemeli72;27365:
چقدر جالب تابحال از اين ديد بهش نگاه نكرده بودم:41:
از ادم بد ها هم ميشه درس گرفت اگه ديدت رو عوض كني جالبه !
اره قشنگه و يه مقدار رويايي! بعضي ها نميتونن كارهاشون رو اونجور كه دوست دارن پيش ببرن چون يا خانواده مانع ميشن يا همسر البته بيشتر براي دختر ها ... من ميشناسم افرادي كه بخاطر خانواده يا همسرشون نميتونن خيلي كارهاي عادي و ساده كه دوست دارن رو انجام بدن چه برسه كارهاي بزرگ
ولي خوب بود من يك سري كار دوست دارم كه تا حدودي همون پول باعث شده عقب بيفته :21:

سلام این جمله منو حرف یک نفر انداخت
تا زمانی که زنان و دختران خودشون خودشونو محدود میکنن در اون لحظه اس که اجازه میدن دیگرا اعم از همسر و پدرو مادر.و.. اونهارو محدود کنند محدودیت توی ذهن ماست


   
پاسخنقل‌قول
Amir.H.H
(@amir-h-h)
Eminent Member
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌: 24
 

پنج درس فوق العاده ای که تاد فلیپس هیچ درکی از اونها نداشته و فاجعه ای به اسم جوکر 2019 خلق کرده.جوکری که ضعیفه و عقده ای


   
پاسخنقل‌قول
صفحه 2 / 2
اشتراک: