Header Background day #19
آگاه‌سازی‌ها
پاک‌کردن همه

کدام شیوه خواندن ؟

19 ارسال‌
15 کاربران
18 Reactions
6,109 نمایش‌
Amir2527
(@amir2527)
Estimable Member
عضو شده: 6 سال قبل
ارسال‌: 134
شروع کننده موضوع  

خب، این تاپیک رو زدم به دو دلیل: ۱- این سوالی که می خوام مطرح کنم واقعا واسم پیش اومده و۲- این تاپیکو زدم که حداقل تو هر ماه هفتاد و پنج درصد یک تاپیکو زده باشم.(فعال بودن رو حال می کنید.)
قبل از اینکه موضوع تاپیک رو مطرح کنم، اول بگم که مطمئن نیستم اسم خوبی واسه تاپیک انتخاب کرده باشم. پس اگه اسم بهتری مد نظرتون هست بگین.
خب، بریم سراغ موضوع تاپیک. موضوع تاپیک یه نظر سنجی و یه سوال ساده س. مطمئنا واسه شما هم مثل من پیش اومده که چند تا کتاب یا مجموعه رو بهتون معرفی کردن یا خودتون دوست داشتین بخونین. نظر سنجی اینه که به نظر شما کدوم یک از این شیوه ها بهتره؟ ۱- اول یکی از مجموعه ها رو تا آخر بخونیم بعد بریم سراغ بعدی، بعدی و ... ۲- مجموعه هارو باهم و به صورت موازی بخونیم.
شیوه خودتون کدومه؟
اگه زحمتی نیست یه چند خط هم راجع به مزایا و معایب هر کدوم از شیوه ها توضیح بدین. ممنون


   
zzareb2, bahani, ida7lee2 and 1 people reacted
نقل‌قول
proti
(@proti)
عضو Moderator
عضو شده: 6 سال قبل
ارسال‌: 1560
 

کاملا بستگی به کتابش داره
اگه تو فصل اول حس کتاب منو بگیره مستقیم تا تهش میرم و احتمالا زمین هم نمیذارمش وضعیت کتابخوندن من یه جوریه که وقتی میخوام یه کتاب بخونم باید کلا تعطیل باشم چون در زمان خوندن کتاب نه میخورم نه میخوابم تا تموم شه


   
zzareb2 reacted
پاسخنقل‌قول
ahmaad
(@ahmaad)
Noble Member
عضو شده: 6 سال قبل
ارسال‌: 765
 

مجموعه؟ نه. تا زمانی که سفیر کبیر رو حفظ نکنم حتی موهبت رو هم نمیخونم. چه برسه کتابای دیگه


   
zzareb2 reacted
پاسخنقل‌قول
amir-fire
(@amir-fire)
Reputable Member
عضو شده: 6 سال قبل
ارسال‌: 214
 

خب بستگی به مجموعه ها داره. البته من هر دو روش رو تست زدم و هر کدوم مزایا و معایب خودشونو دارن. شما اگر دو تا مجموعه جدا مثلا ارباب حلقه ها و نغمه یخ و آتش رو با هم بخونی ، یکی از خوبیاش اینه که یه فهم کلی از قصه جفتشون بدست میاری و در وقتت صرفه جویی میکنی. اما یکی از معایب این روش هم اینه که نمیتونی درست با داستانا ارتباط برقرار کنی و ذهنت داعما درگیر موضوع کتاب دیگه هست و یجورایی دودل میشی.
روش تک تک خوندن هم مزایا خودشو داره ، مثلا اینکه واقعا از داستان لذت میبری و کاملا میتونی غرقش بشی و تمام ذهنت روش متمرکز باشه. البته معایبش هم اینه که اگر جلد ها طولانی باشن بعد جلد یک و دو ذهنت از کتابها زده میشه و یجورایی خسته میشی ، خود من دو جلد اول نغمرو بار اول بدون فاصله خوندم و تقریبا چهارروز طول کشید و وقتی خواستم جلد سوم رو بخونم مغزم نمی کشید و یجورایی از کتاب خسته شده بودم.
ببخشید طولانی شد.


   
zzareb2 reacted
پاسخنقل‌قول
kuma
 kuma
(@kuma)
Active Member
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌: 8
 

بستگی داره
اگه داستان جالب باشه تا تموم نشه دست به هیچ کتاب دیگه ای نمی زنم اما اگه خیلی جالب نباشه هی از این کتاب به اون کتاب می پرم:22:


   
پاسخنقل‌قول
صفحه 2 / 2
اشتراک: