Header Background day #16
آگاه‌سازی‌ها
پاک‌کردن همه

هالووینیه (حتما شرکت کنید)

6 ارسال‌
5 کاربران
13 Reactions
2,487 نمایش‌
proti
(@proti)
عضو Moderator
عضو شده: 6 سال قبل
ارسال‌: 1560
شروع کننده موضوع  

بعله دیگه
وارد ایام الله هالووین میشیم و این هفته کلا در سرزمین کفر و اجانب هفته بترسون و سکته بده و فانوس کدوحلوایی و ماسک و نقابه
البته از اونجا که اصلا و اصولا الان مرز و فاصله معنا نداره پس ما مرزها را در مینوردیم و در این هفته یک ویژه نامه هالووینیه تقدیم شما میکنیم.
شما میتونید هرچیز ترسناکی که به نظرتون میرسه رو اینجا بگذارید. از خبر و عکس تا کتابهای ژانر وحشت
پس کلا هرچی از هالووین دیدید منتقل کنید
از تیکه فیلم ترسناک تا عکس های هالووین بازیگرای محبوبتون
اینم بگم که قصد داریم از این مطالب برای داستانهای ترسناک بهره ببریم.

تالارگفتمان 1

برای شروع: تاریخچه هالووین:

در مورد تاریخچه هالووین، باید بگوییم که ابتدا از مراسم مذهبی سلتیک و ایرلند شروع شد که امروزه به مراسمی غیرمذهبی تبدیل شده است. سلتیک های قدیم اعتقاد داشتند که مرز بین این دنیا و دنیای دیگر بسیار باریک است، پس اجازه می‌دادند که ارواح بی‌آزار در رفت و آمد باشند و به همین مناسبت، از لباسها و ماسک‌های گوناگون استفاده می کردند. در اسکاتلند نقش ارواح را مردان جوان با پوشیدن لباسهای سفید با ماسک و یا صورتهای سیاه شده، برعهده داشتند.
کلمه هالووین اولین بار در قرن 16 میلادی استفاده شد.

تالارگفتمان 2

می‌گویند ریشه برگزاری این جشن به سال‌ها پیش شاید بیش از دو هزار سال پیش باز می‌گردد. زمانی که ساکنان نخستین جزیره بریتانیا(سلتی‌ها) درسی ویکم اکتبرجشنی را برپامیکردند تا یادی از ارواح درگذشتگان بکنند. همگی دور هم جمع می‌شدند، آتش می‌افروختند، قربانی می‌کردند و غذای خود را با دیگران تقسیم می‌کردند.
آنان باورداشتند که دراین شب راهی میان دوجهان گشوده میشودوخدای جهان مردگان هم‌راه با ارواح، اجنه و دیوها به روی زمین می‌آید. بنابراین دراین شب لباس‌هایی ازپوست حیوانات می‌پوشیدند و سر آن‌ها را هم مانند کلاه خودی بر سر می‌گذاشتند تا از ارواح خبیث پنهان شوند و با کوبیدن بر طبل و اشیایی مانند دیگ و بشقاب‌های فلزی، صداهایی ایجاد می‌کردند تا اجنه و دیوها را فراری دهند و در این میان راهبان آتشی می افروختند و قربانی می‌کردند تا ارواح را آرام کنند.
«هالووین» ( (Halloween از ترکیب دو کلمه Hallow مقدس و E’en که همان Evening به لهجه ایرلندی است، به معنای سرشب، تشکیل شده وآداب آن بیشتراز ایرلندو اسکاتلندبه سایرکشورها آمده است.
رنگهای نارنجی وسیاه، که در این جشن به کار می‌رود، نمادی از رنگ آتش راهبان در آسمان تیره شب است. هم‌چنین پوشیدن لباس‌های عجیب و غریب و ترسناک به شکل جادو گران و اهریمن نمادی از پوشیدن پوست حیوانات در گذشته است.

اما فکر می‌کنید ماجرای این کدو تنبل ترسناک با دو چشم آتشین چیست؟

داستان جک فانوسی (Jack-o”lantern) یا کدوهای نارنجی رنگی که به اشکال مختلف بریده می‌شوند و با شمعی در داخلشان، به عنوان فانوس‌های شب هالووین در همه‌جا دیده می‌شوند نیز ریشه در فرهنگ «سلتی» دارد.
می‌گویند روح مردی به نام «جک» را پس از مرگ به بهشت و جهنم راه ندادند و او محکوم شد تا پس از مرگ دردنیا سرگردان باشد. او فانوسی را با شلغم یا ترب درست کرد و در دست گرفت تا در زمین سفر کند و پس از آن به جک فانوسی معروف شد. هرچند که هنوز هم در ایرلند و اسکاتلند این فانوس‌ها از ترب ساخته می‌شود اماگفته می‌شود مهاجران ایرلندی، پس ازرسیدن به آمریکا، کدو رابرای این منظور انتخاب کردند و پس از مدتی، کدو تنبل‌های بزرگ و زیبا جای ترب را گرفت.
ازآنجا که این جشن به روح درگذشتگان اختصاص دارد، مردم دراین روز خانه‌های خود را با انواع صورتک، سنگ قبر، اسکلت مصنوعی و مواردی از این قبیل تزیین می‌کنند.


   
ida7lee2, crakiogevola2, *HoSsEiN* and 2 people reacted
نقل‌قول
hamid.sarabi902
(@hamid-sarabi902)
Estimable Member
عضو شده: 6 سال قبل
ارسال‌: 91
 

عکس خواسته بودید؟
اینم عکس
البته فکر کنم مال یکی دو سال قبل باشه هنوز مونده به هالووین امسال
تالارگفتمان 3تالارگفتمان 4
تالارگفتمان 5تالارگفتمان 6
تالارگفتمان 7تالارگفتمان 8


   
ida7lee2, crakiogevola2, *HoSsEiN* and 2 people reacted
پاسخنقل‌قول
vania
(@vania)
Honorable Member
عضو شده: 6 سال قبل
ارسال‌: 236
 

چقدر جالب بود مرسی


   
proti reacted
پاسخنقل‌قول
Amir2527
(@amir2527)
Estimable Member
عضو شده: 6 سال قبل
ارسال‌: 134
 

کلا من عقیده دارم که هالووین، ولنتاین، کریسمس و... هیچ ربطی به ما نداره، همونطور که نوروز و یلدا و سیزده بدر و ... به اونا ربطی نداره!
با این حال چون من تلاش می کنم به همه باور ها و عقیده ها احترام بزارم، چند تا عکس هالووینی که داشتم رو اینجا قرار میدم.تالارگفتمان 9تالارگفتمان 10تالارگفتمان 11تالارگفتمان 12تالارگفتمان 13تالارگفتمان 14تالارگفتمان 15

یکم عجله ای شد، اگه اشکالی داشت به بزرگی خودتون ببخشید.
هالووینم تبریک نمیگم چون همون طور که گفتم هیچ ربطی به ما نداره ( ولی خداییش جشن باحالیه! قبول دارید؟)


   
پاسخنقل‌قول
proti
(@proti)
عضو Moderator
عضو شده: 6 سال قبل
ارسال‌: 1560
شروع کننده موضوع  

کلا من عقیده دارم که هالووین، ولنتاین، کریسمس و... هیچ ربطی به ما نداره، همونطور که نوروز و یلدا و سیزده بدر و ... به اونا ربطی نداره!
با این حال چون من تلاش می کنم به همه باور ها و عقیده ها احترام بزارم، چند تا عکس هالووینی که داشتم رو اینجا قرار میدم.

خیلی چیزها به خیلی افراد ربط نداره اما اشنایی با اداب و رسوم کشورها برای نویسنده ها ضرر نداره. یعنی وقتی میخوای بنویسی هرچی بیشتر بدونی بهتره به خصوص اگه ترسناک نویس باشی که این شب میشه منبع اطلاعات
در این ایام هالووینیه میریم سراغ چند تا کتاب


   
پاسخنقل‌قول
Scarlet witch
(@scarlet-witch)
Estimable Member
عضو شده: 6 سال قبل
ارسال‌: 61
 

هالووینتون پس پس مبارک:19:

حالا که پست هالووینیه اینجانب رونمایی میکنم از برنامه هفتگی شخصی خودم که هالووینیه و تقدیمش میکنم به همه بچه مدرسه ای های بدبخت مثل خودم...:دی
برید حالشو ببرید
:9:

تالارگفتمان 16


   
پاسخنقل‌قول
اشتراک: