Header Background day #16
آگاه‌سازی‌ها
پاک‌کردن همه

لایگر، حیوانی حاصل آمیزش شیر و ببر

5 ارسال‌
3 کاربران
10 Reactions
4,578 نمایش‌
mahshid2019
(@mahshid2019)
Estimable Member
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌: 28
شروع کننده موضوع  

دانشمندان با آمیزش دادن شیر نر با ببر ماده، حیوان جدیدی تولید کرده اند و آن را لایگر نامگذاری کرده اند که از همه نظر نسبت به شیر و ببر برتری دارد! چنین موجودی تا به حال در طبیعت وجود نداشته است، چرا که شیر و ببر نه تنها ذاتا با هم میانه ی خوبی ندارند، بلکه دشمنی هم دارند.
این هیولا(لایگر) 454 کیلوگرم وزن دارد، قدبلندتر، قدرت بدنی بیشتر، توان پرش بالاتر و ...نسبت به پدر و مادر خود دارد! جالب اینکه با وجود تنفر شیر از شنا کردن در آب، لایگر به شنا کردن علاقه دارد. در حال حاضر چندین نمونه از این حیوان تولید شده که در سیرک ها و برخی باغ وحش ها به نمایش گذاشته شده اند.
فقط جنس ماده ی این حیوان قادر به تولید مثل با ببر نر یا شیر نر می باشد که خود موجب بوجود آمدن دو گونه ی جدید دیگر شده است! همچنین حیوان دیگری به نام تایگن هم تولید شده که محصول ببر نر و شیر ماده است، البته به ببر شباهت بیشتری دارد و به بزرگی و عظمت لایگر هم نیست.

تالارگفتمان 1

در سال 2002 این حیوان که بزرگترین گربه سان جهان می باشد، تحت نام لایگر(لایون و تایگر) در جنوب کارولینای آمریکا در معرض دید عموم قرار گرفت. هرکولس 8ساله ی نیم تنی که دارای 183 سانتی متر قد بود، موجب تعجب همگان شد؛ زیرا همانطور که در شکل دیده می شود، دقیقا نصف بدنش ببر و نصف دیگر بدنش شیر است! شانه های قوی آن ، این گربه سان را با هیبت نموده است. بچه ی متولد شده اش که 4 هفته سن دارد، نیز کنار لایگر دیده می شود.گفته می شود این توله لایگر، درمراسم اولین تولدش 165 کیلو وزن خواهد داشت.

تالارگفتمان 2

لازم به یادآوری است که موسسه ای تحقیقاتی به نام t.i.g.e.r.s این پدیده را به وجود آورده و در معرض دید عموم قرار داده است.
دکتر بهاگاوان آنتل مدیر موسسه ی تحقیقاتی می گوید:«به صورت عادی شیر نر و ببر ماده با هم جفتگیری نمی کنند و اما اگر این اتفاق رخ بدهد، تنها سه بار صورت می گیرد. » نکته ی مهم به گفته ی وی اجتماعی بودن لایگرها است که این موضوع را از شیرپدر به ارث می برند و علاقه ی خاصی به نوازش پوستشان توسط افراد دارند. آنها به آب و خنک بودن هوا نیز علاقه ی زیادی دارند.»

تالارگفتمان 3

واقعیت این است که این گربه سان دورگه، بزرگترین گربه در دنیاست، هرچند که ببر سیبری در طبقه بندی گربه سانان خالص(و نه دو رگه) رتبه ی اول را داراست.
ببر سیبریتالارگفتمان 4
و ببر سیبری سفید

تالارگفتمان 5

لایگرهای نر معمولا جثه ای مشابه شیرها دارند، اما ماده ها غالبا جثه ی بزرگتری پیدا می کنند. رنگ زمینه ی بدن لایگرها شبیه رنگ بدن شیرهاست اما روی آن را خطوطی مشابه آنچه در بدن ببرها مشاهده می شود، پوشانده است. این خطوط ممکن است سیاه، قهوه ای تیره یا حنایی رنگ باشند. رنگ زمینه ی بدنشان هم ممکن است گندمی، حنایی یا طلایی باشد و مانند ببرها، زیر بدنشان کم رنگ است.
در پاسخ به علت تنوع رنگ زمینه و خطوط روی بدن لایگرها باید ابتدا به این نکته توجه کرد که والدین متعلق به کدام زیرگونه بوده اند. برای مثال توله هایی که از ببر سفید ماده و شیر نر به دنیا می آیند، رنگی سفید(در حقیقت طلایی کمرنگ) پیدا می کنند. چنین به نظر می رسد که از ببر ماده ی سفید و شیر نر سفید، توله هایی متولد خواهند شد که سفید یا حتی بدون خط خواهند بود. به همین ترتیب لایگرهای سیاه، از ببر سیاه ماده melanistic tiger و شیر سیاه نر melanistic lion به دنیا خواهند آمد. هر چند که ببر سیاه، گونه ای بسیار نادر و کمیاب است و از وجود شیر سیاه هخم تاکنون هیچ گزارشی نرسیده است. بلندی بدن ببرهای ماده از زمین تا شانه ها به حدود 1/64 متر می رسد و از شیرهای نر بالغ بلندتر است.
لایگرهای نر عقیم هستند اما ماده هایشان معمولا قدرت باروری دارند. در واقع خصیصه ی باروری فقط شامل حال ماده های لایگر و تایگن می شود، اما یک لایگر ماده نمی تواند از یک لایگر یا تایگن نر صاحب فرزند شود؛یعنی جنس نر حتما باید ببر یا شیر باشد.
به توله هایی که از مادری لایگر و پدری ببر به دنیا می آیند، تای-لایگر ti-liger و به توله هایی که از مادری لایگر و پدری شیر به دنیا بیایند، لای-لایگر li-liger گفته می شود.


   
حسین, ابریشم, danialdehghan2 and 2 people reacted
نقل‌قول
ahmaad
(@ahmaad)
Noble Member
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌: 765
 

عکس اولی اصلا میتونه راه بره؟
اندامش کاریکاتوریه


   
vania and vania reacted
پاسخنقل‌قول
mahshid2019
(@mahshid2019)
Estimable Member
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌: 28
شروع کننده موضوع  

ahmaad;19010:
عکس اولی اصلا میتونه راه بره؟
اندامش کاریکاتوریه

تایگون منظورته؟:22::22::22:

تالارگفتمان 6

تالارگفتمان 7

تالارگفتمان 8


   
vania and vania reacted
پاسخنقل‌قول
ahmaad
(@ahmaad)
Noble Member
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌: 765
 

تالارگفتمان 2
اینو میگم.
دست و پاهاش کوتاهه خیلی چاقه. حاملست؟


   
vania reacted
پاسخنقل‌قول
proti
(@proti)
عضو Moderator
عضو شده: 6 سال قبل
ارسال‌: 1560
 

سلام این مبحث در تاپیک 18 موجود عجیب قرار گرفته به علت تکراری بودن بسته میشه


   
پاسخنقل‌قول
اشتراک: