Header Background day #18

اسرار نیکلاس فلامل جاودان نوشتۀ مایکل اسکات یک سری شش جلدی است که توسط پونه اشجع ترجمه شده.
کتابهای این مجموعه به نامهای کیمیاگر – جادوگر – ساحره – احضارگر – پیمان‌شکن – افسونگر هستند و

 

خلاصه کتاب:
جاش نیومن که در تعطیلات تابستانی خود در یک کتابفروشی مشغول به کار شده تا به حال با صاحب کار عجیب اما مهربان خود نیک فلمینگ رابطه نسبتا خوبی داشته است. اما جاش از هویت واقعی نیک فلمینگ و همسر او بی خبر است. تا زمانی که یک حمله عجیب به کتابفروشی انجام می شود. موجوداتی مرموز و شیطانی قصد دزدی از کتابفروشی را دارند. با نجات دو صفحه از کتاب مرموز فلامل از  دست دزدها،  جاش و خواهر دوقلویش سوفی را درگیر مشکلات زندگی نیکلاس فلامل، کیمیاگر چند صد ساله می کند.

 

نیکلاس فلامل را بیشتر ما در کتابهای کیمیاگری و داستانهای جادویی مانند هری پاتر میشناسیم.کیمیاگری که به راز زندگی ابدی پی برده است.مایکل اسکات این شخصیت را دستمایه داستانی کرده که در آن با در کنار هم چیدن عناصرفانتزی در دنیای فعلی، داستانی نسبتا سرگرم کننده را برای گروههای سنی نوجوان پدید آورده است.

شاید بتوان در این مجموعه یک یا دو جلد را خوب و یکی دو جلد را سرگرم کننده دانست اما قطعا دو کتاب بسیار ضعیف نیز در آن وجود دارد.تکراری بودن سبک نویسنده را می توان بزرگترین مشکل کتاب دانست و زندگی کردن موجودات چند هزار ساله در دنیای ما اگرچه به خوبی پوشش داده شده بود از نظر نگارنده سبکی تکراری داشت.

سبک کتاب تا حدودی به سبک کتابهای هری پاتر شبیه بود.

 

قلم نویسنده
خیلی خوب
شخصیت سازی
فوق‌العاده
فضاسازی
فوق‌العاده
خلاقیت
عالی
سیر داستان
خیلی خوب
نقاط قوت:
  • جذابیت داستان
  • نوآوری
  • ایده پردازی جالب
نقاط ضعف:
  • کتاب حرف جدیدی برای گفتن نداشت
  • تکراری بودن سبک نویسنده
  • سرعت رشد قدرت و آموزش جاش و سوفی بیش از حد اغراق آمیز است.

جزئیات پست

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

9 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Aliii
عضو
3 سال قبل

شروع داستان خیلی خیلی خوب بود ولی حیف که دچار تکرار شد و پایان بد مجموعه کاملا تو ذوق می زد.

Hamid
عضو
3 سال قبل

سلام کتاب خوبیه وازاول کتاب کشش خوبی دار متن روان وسرعت خوبی توی داستان حست که باعث کشش بیشتر میشه

M.M.di.bi
عضو
4 سال قبل

من به شخصه خیلی از کتاب های فانتزی و تخیلی مخصوصا از این سبک را خوانده ام.و این مقایسه را با کتب شاهکار این رده انجام میدهم: کتاب در مقایسه با دیگر کتاب ها سبک جدیدی از جادو را به کار برده(برخلاف دیگر کتب که به تقلید از تالکین،جادو با ورد و چوبدستی انجام میشود.) در کتاب ترکیبی از اکثر اساطیر معروف تمدن ها را داریم،منتهی با شخصیت هایی متفاوت(مثلا اودین شوهر هکاته است)از این لحاظ میتواند مورد توجه خوانندگان اثار ریک ریوردان قرار بگیرد. شخصیت های معروف جهان در کتاب تقریبا به خوبی استفاده شده مثل نیکولو ماکیاولی و دکتر جان دی و … جزو معدود کتاب هایی است که خواننده اصلا نمیتواند پایان داستان را حدث بزند.گاها پایان همان جلد را هم نمیتوان حدس زد. میشه گفت تقریبا مثل هری پاتر ،خواننده با انواع ژانرها برخورد دارد. در مقایسه با کتاب فرزند هفتم . کتاب هایی از این… بیشتر بخوانید

Adandil
عضو
4 سال قبل

من این مجموعه رو خوندم و باید بگم که خیلی عالی و فوقالعاده بود. از معدود کتابهایی که میتوانستم با هری پاتر مجموعه ی هری پاتر مقایصشون کنم.

suny
عضو
4 سال قبل

منم فقط دو کتاب اول روخوندم، اما همیشه دوست داشتم بقیه رو بخونم، با توجه به این نقش و نظرهایی که دوستان گذاشتن، واقعا کنجکاو شدم بخونمش.
چاپ شده یا باید pdf اش رو بگیرم؟

JuPiTeR
مدیر
4 سال قبل
پاسخ به  suny

چاپ شده‌اس. مجموعه اسرار نیکولاس فلامل جاودان،6 جلد، نشر بهنام
توی فیدیبو هم دیدم

Nafise
ویرایشگر
4 سال قبل

سلام‌. از نظر من درسته کتاب اول به نسبت کتاب های خیلی زیادی ضعیف بود ولی رشد نویسنده در این مجموعه کاملا دیده می شد به صورتی که در جلد آخر واقعا یک داستان پخته و عالی رو می بینیم.

Sabrina
عضو
4 سال قبل

من فقط کتاب اول خوندم که بد بود

فسیل
عضو
5 سال قبل

سلام. به نظر من با وجود نقاط ضعف بسیار زیاد اتفاقا مجموعه‌ی چشم گیر و خیلی قابل تاملی بود. کتاب اول معمولی رو به ضعیف بود… تا حدی خسته کننده و تکراری کتاب دوم شاید کمی بهتر بود کتاب سوم رو به خوبی یادم نیست ولی فک میکنم به سطح معمولی رو به بالا رسیده بود کتاب چهارم خوب بود کتاب پنجم خیلی خوب بود و کتاب آخر عالی بود. دقیقا رشد داستان رو تا به مرحله فوق العاده بودن توی این داستان شاهد بودم. پایان کتاب هفتم خیلی خیلی عالی بود. پایان بسیار غافلگیر کننده، جدید و غیرقابل پیش بینی بود. به حدی که جریان همه داستان سرایی های قبلی این مجموعه کاملا عوض شد. گرهی از داستان باز شد که عمیقا نگاه فرد رو به داستان تغییر میده و این ابدا پیش‌بینی پذیر نبود. خیلی متفاوت و خیلی مناسب. نویسنده در تلاش برای متفاوت کردن پایان داستان واقعا… بیشتر بخوانید