Header Background day #19

3001: The Final Odyssey (Space Odyssey, #4)

نویسنده: آرتور سی. کلارک
مجموعه: ادیسه فضایی
زبان اصلی: انگلیسی
لینک کتاب در انجمن زندگی پیشتاز
سال چاپ اولیه: 1997
بازدید‌ها: 3.1K
امتیاز گودریدرز: 3.6 (رأی 26.2K)
امتیاز منتقدین: - (رای 0 منتقد)
امتیاز کاربران: - (رای 0 کاربر)

خلاصه و توضیحات

خلاصه کتاب ادیسه نهایی جلد 4 از مجموعه ادیسه فضایی:

این داستان با مقدمه‌ای در مورد بیگانگانی که کریستال‌های یک تکه سیاه را خلق کرده‌اند شروع می‌شود. آن‌ها ظاهراً از سوپ ازلی (اصطلاحی که بوسیله بیولوژیست روسی الکساندر اوپارین در سال ۱۹۲۴ مطرح شد. او این تئوری را مطرح کرد که ریشه زندگی روی زمین از طریق تبدیل شدن‌ها، در حین انقلاب شیمیایی تدریجی ملوکول‌ها که شامل کربن در سوپ ازلی بوده می‌باشد)، و گذر میلیون‌ها سال، تبدیل به یک گونه بلند مرتبه فضایی شده‌اند. وجود چنین گونه هوشمندی در دنیا نادر بود، آن‌ها به هرجایی که رفتند از طریق افزایش شانس زندگی گونه‌های هوشمند،به انقلاب گونه های هوشمند کمک کردند. بعد از ملاقات زمین، موجودات فرازمینی راهی برای تحت تأثیر قرار دادن یکپارچگی فضا و زمان یافتند، تا عملاً نامیرا شوند. در این حین، کریستال‌های فضایی به طور ضمنی توسط خالقانشان فراموش می‌شوند زمانی که آن‎ها به مرحله بالاتری از ادامه مشاهده نمونه‌هایشان صعود می‌کنند.

۳۰۰۱ ماجراجوهایی فرانک پول را دنبال می‌کند، فضانوردی که بوسیله کامپیوتر هال -۹۰۰۰ در کتاب ۲۰۰۱ ادیسه فضایی یا راز کیهان یک کشته شده است. یک هزار سال بعد، بدن خشک و منجمد شده پول در کمربند کوپیر بوسیله یک یدک کش فضایی جمع کننده ستاره دنباله دار به اسم گولیاث کشف، و دوباره احیا می‌شود. پول به خانه برده می‌شود و در مورد زمین در سال ۳۰۰۱ می‌آموزد. و…

Summary and description [From GoodReads]

One thousand years after the Jupiter mission to explore the mysterious Monolith had been destroyed, after Dave Bowman was transformed into the Star Child, Frank Poole drifted in space, frozen and forgotten, leaving the supercomputer HAL inoperable. But now Poole has returned to life, awakening in a world far different from the one he left behind--and just as the Monolith may be stirring once again . . .

درباره نویسنده

آرتور سی. کلارک 2

آرتور سی. کلارک

در ۱۶ دسامبر ۱۹۱۷ در بریتانیا به دنیا آمد و در ۱۹ مارس ۲۰۰۸ بدرود حیات گفت. در رشته‌ی فیزیک و ریاضیات در دانشگاه کینگز لندن درس خواند و مدال درجه یک فیزیک و ریاضیات را دریافت کرد. وی علاوه بر کتاب‌های داستانی علمی-تخیلی، تعدادی آثار علمی نیز داشت. «سری‌لانکا»، الهام‌بخشِ کلارک در نوشتن کتاب […]
مشاهده بیوگرافیِ آرتور سی. کلارک

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فایل‌های این کتاب

اودیسه نهایی (جلد چهار)

خلاصه داستان:
در داستان پس زمینه داستان اصلی یک نژاد باستانی و دیده نشده فضایی از یک وسیله به شکل کریستال های بزرگ یک تکه برای تحقیق در در سرتاسر کهکشان استفاده می کند، تا در صورت امکان، به توسعه زندگی هوشمند پیشرفت دهد. داستان نشان می دهد که یکی از این کریستال های یک تکه در آفریقا در سه میلیون سال قبل از میلاد ظاهر شده. (در فیلم ۴ میلیون سال قبل از میلاد) جائیکه یک گروه از انسان های نخستین گرسنه را به توسعه ابزارآلات الهام می بخشد. انسان های-میمونی از ابزارشان برای کشتن حیوانات و خوردن گوشت استفاده می کنند، و به گرسنگی شان پایان می بخشند. بعد آنها از وسایلشان برای کشتن یک گربه وحشی که آنها را شکار می کرده استفاده می کنند، روز بعد، شخصیت میمون اصلی “مشاهده گر ماه”، از یک چماق برای کشتن رهبر قبیله مخالف استفاده می کند. کتاب پیشنهاد می دهد که کریستال یکپارچه نقش کارسازی در بیدار کردن هوشیاری نژاد میمون انسان ها داشته.

بعد کتاب سال ۱۹۹۹ میلادی را نشان می دهد، جائیکه دکتر هیوود فلوید به پایگاه کلاویس روی ماه سفر می کند. و ……

  • زبان فایل: پارسی
  • فرمت فایل: rar
  • تعداد صفحات: 149
  • منتشرکننده:
  • تعداد دانلود: 60 کاربر
  • حجم فایل: 3.81 MB
  • نام فایل: 3001_-_Odyssey-4.rar
  • تاریخ انتشار: 1397/08/03

نقدها

متاسفانه برای این کتاب تا به حال نقدی ثبت نشده است.

نقل‌قول‌ها

متاسفانه برای این کتاب تا به حال نقل‌قولی ثبت نشده است.
تاریخ انتشار: 1395/05/13
فرستنده: BookPioneer
دسته بندی‌ها:
لینک کوتاه: https://bkpr.ir/853